Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Zorg voor een hechte ‘familie’

22 december 2008 - 13:58ChannelInnovatie & TransformatieKaspersky Lab
Redactie Computable
Redactie Computable

Een goed partnerprogramma is essentieel voor de opbouw van een evenwichtig en succesvol relatienetwerk in het kanaal. Zo’n programma vormt de sleutel tot de resources van dealers/resellers en distributeurs en tot de kennis die nodig is om de waardering van klanten te winnen. Het zorgt ervoor dat iedereen aan zijn trekken komt.

Net als de introductie van een product is ook de opbouw van een relatienetwerk met behulp van een partnerprogramma een proces van forming, storming, ruling en performing. Je ontwikkelt iets (forming), dat slaat aan (storming) en vervolgens gaat iedereen ermee aan de haal. Zonder daar paal en perk aan te stellen (ruling), krijg je binnen de kortste keren te maken met strijdige belangen: onderlinge onenigheid, inferieure (after-)sales, gebrekkige kennisoverdracht en een oneerlijke margeverdeling. Degenen die de grootste betrokkenheid aan de dag leggen en er het hardst voor werken, verdienen de loyaliteit van alle partners: dealers/resellers en distributeurs. Als je geen partnerprogramma opzet (performing), heb je geen grip op de verdeling van je marketing- en promotiekosten. Een ongewenste situatie.

Een goed partnerprogramma voorziet in een duidelijke rolverdeling, waarbij de partijen die hun nek uitsteken en zich maximaal inspannen om een product tot een succes te maken ook de grootste marges binnenslepen. Alleen zo kun je garanderen dat partijen loon naar werken krijgen. Een dergelijk programma stelt partners bovendien in staat om klanten met de juiste kennis tegemoet te treden: cruciaal voor de appreciatie in het kanaal en de continuïteit van het succes. Verder staat het borg voor een open en soepele communicatie tussen de betrokken partijen, door een up-to-date partner-portal met alle informatie die van belang is voor hun business. Een absolute must, want wat je niet weet, kun je ook niet verkopen.

Kortom, een goed partnerprogramma motiveert partners door op een rechtvaardige manier geld, kennis en informatie te distribueren. Het voorkomt anarchie en geeft een proactieve impuls aan het kanaal die alle partijen ten goede komt. Zo creëer je een hechte ‘familie’, waarin niemand zich tekort gedaan voelt.

Dick Gehéniau, managing director Kaspersky Lab Benelux

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst. De praktijk van verschillende manieren van industrieel bouwen

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Pieter de Haer, Portfoliomanager Previder

    Partnerartikel
    AdvertorialCloud & Infrastructuur

    Hybride cloud: belofte of valkuil?

    Pieter de Haer, Portfoliomanager Previder De hybride cloud is de belofte van dit moment. Organisaties zien een model voor zich...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Frank Breedijk
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Digitale soevereiniteit hoeft niet zwart-wit te zijn

    Kaarten energienet
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Digitale kaarten versnellen stroomnetuitbreiding

    Reza Sarshar
    Awards NieuwsInnovatie & Transformatie

    ‘Innovaties bij grote organisaties van belang voor hele markt’

    OpinieInnovatie & Transformatie

    Europese regels drijven digitale infrastructuur in handen van niet-Europese giganten

    Richard Turk
    Awards NieuwsInnovatie & Transformatie

    Digitale transformatie is meer dan technologie alleen

    Innovatie & Transformatie

    Intel waarschuwt voor risico’s na omstreden staatsdeelname VS

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs