Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Groei in Blu-ray verkoop

06 januari 2009 - 09:06ActueelWerkplek & Beheer
Redactie Channelweb
Redactie Channelweb

Kieskeurig.nl zag de afgelopen tijd een explosieve groei in interesse in Blu-ray spelers.

Het aantal consumenten dat zich oriënteert op deze nieuwe spelers is in december ten opzichte van augustus ruim drie keer zo groot geworden. De sterke toename in zoekgedrag op Kieskeurig.nl is een goede voorspelling voor het aantal Blu-ray spelers dat enige weken later over de toonbank gaat. GfK presenteerde deze ontwikkeling vorige maand tijdens het seminar ‘Reality Check; Blu-ray wat doet de consument ermee’ in samenwerking met Broadcast Press.

De toegenomen interesse op het internet voor Blu-ray spelers startte eerder dan de stijging in de daadwerkelijke aankopen. Potentiële kopers zoeken met name op prijs en reviews. Het aantal oriënterende consumenten begon in de eerste week van oktober gestaag te stijgen. De grote toename in daadwerkelijke aankopen was twee weken later zichtbaar.

"Naast het feit dat steeds meer consumenten zich oriënteren op Blu-ray spelers, stijgt ook het aantal product reviews op Kieskeurig.nl", stelt Johan Mulder, TV en Video-specialist bij Kieskeurig. "In de reviews lees je terug dat de meeste mensen erg tevreden zijn met de spelers. Vooral de beeldkwaliteit krijgt zeer goede beoordelingen. Het is goed om te zien dat de gebruikers onderling elkaars vragen en ervaringen bespreken. Dit zal uiteindelijk ook weer doorwerken in de verkopen."

Barbara Schouten, consultant bij GfK Retail and Technology Benelux B.V., bevestigt dat de verkoop van standalone Blu-ray spelers de laatste paar maanden van 2008 een duidelijke groei laat zien. "Flinke promoties – al dan niet in combinatie met diverse Blu-ray films – en extra aandacht op de winkelvloer zorgen ervoor dat steeds meer consumenten deze producten gaan kopen." Barbara verwacht dat het afgelopen jaar in totaal 32.000 standalone Blu-ray spelers zijn verkocht. "De gemiddelde prijs van Blu-ray spelers daalde in 2008 flink en ligt momenteel rond de 375 euro. Wij voorzien voor 2009 een echte doorbraak voor de Blu-ray speler. Naar verwachting gaan er dan 120.000 exemplaren over de toonbank."

Kieskeurig heeft samen met GfK Retail and Technology Benelux B.V de ‘GfK-Kieskeurig Webtracking’ ontwikkeld. Deze dienst geeft inzicht in toekomstige aankopen van consumenten op basis van hun online zoekgedrag. Zo kunnen leveranciers het succes van nieuwe en bestaande producten voorspellen. In het geval van de Blu-ray spelers werd in oktober 2008 al de toon gezet voor de toegenomen verkopen enkele weken later.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Beveiliging en IT samen sterk tegen bedreigingen

    Deze paper geeft concrete strategieën en handvatten om IT en Security effectiever te integreren.

    Computable.nl

    Slimme toegang vs. onzichtbare cyberrisico’s in de Zorg

    In zorginstellingen is een constante stroom van personeel, patiënten en bezoekers. Maar hoe zorg je ervoor dat gevoelige gebieden beschermd blijven zonder de dagelijkse gang van zaken te verstoren? Hoe herken je eventuele zwakke plekken in het netwerk?

    Meer lezen

    Gebouw TU/e
    ActueelCloud & Infrastructuur

    TU/e vervangt vpn en voegt mfa toe na cyberaanval

    Bord van Mediamarkt
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Mediamarkt licht ‘onbeperkte’ cloudopslag van eigen telecommerk toe

    ActueelCarrière

    Unica-ceo Andringa: ‘Wij nemen de regiefunctie nog steviger in handen’

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Eerste overname IT Local onder Smizer: Infotune ICT

    ActueelOverheid

    Rijk moet meer vissen uit eigen ict-vijvers

    OpinieSecurity & Awareness

    Alléén multi-factorauthenticatie beschermt organisaties niet

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs