Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Blackberry-directeur vindt bugs acceptabel

26 januari 2009 - 16:55ActueelCloud & InfrastructuurBlackberry
Diederik Toet
Diederik Toet

Directeur Jim Balsillie van de fabrikant van Blackberry kijkt niet op van de bugs in de gloednieuwe smartphone Storm. Het toestel werd in november 2008 met veel bombarie aangekondigd, maar kreeg al snel veel kritiek vanwege haperingen van het aanraakschermpje.

De softwareproblemen bij de gloednieuwe Blackberry Storm horen nu eenmaal bij de nieuwe realiteit van het in grote hoeveelheden produceren van complexe mobiele telefoons. Dat zegt directeur Jim Balsillie van fabrikant Research in Motion naar aanleiding van kritiek op het grote aantal bugs in het nieuwe toestel.

Bombarie

De smartphone Storm werd in november 2008 met veel bombarie aangekondigd. Vanaf het begin klaagden gebruikers over technische bugs, die voornamelijk betrekking hadden op het aanraakscherm van het toestel. De Storm is de eerste Blackberry met zo'n aanraakscherm. Het invoeren van tekst op het scherm zou niet goed werken. Ook ontving de fabrikant veel klachten over de slechte werking van de spraakherkenningsoftware en de ingebouwde camera.

Directeur Balsillie erkent dat zijn bedrijf de introductie van de Storm op de Amerikaanse markt in november heeft doorgezet ondanks wat bekende softwarehaperingen. Het kerstseizoen stond voor de deur en dus zorgde de topman ervoor dat het toestel ‘met de hakken over de sloot' op tijd in de winkels kwam te liggen. In december verspreidde Research in Motion een software-update om de ergste kwaaltjes te verhelpen.

Letter per toets

Een nog niet verholpen veel gehoorde klacht heeft betrekking op het toetsenbord dat op het aanraakscherm wordt getoond. Elke toets heeft meerdere letters, in plaats van een letter per toets. Toekomstige releases zullen een volwaardig toetsenbordje in de breedte van het aanraakscherm tonen.

De Storm draait op een besturingssysteem dat oorspronkelijk is bedoeld voor toestellen zonder aanraakscherm, maar met een navigatiewieltje en een fysiek toetsenbordje.

Meer over

BlackberrySmartphonesTelecom

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Ontwerpfout Sandy Bridge kost Intel 1 miljard

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    RIM brengt tablet-PC Playbook op de markt

    Politie
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Blackberry-maker probeert onrust te sussen

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    ‘Blackberry niet handig voor maatwerkapplicatie’

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    RIM koopt Torch voor nieuwe standaardbrowser

    Computable.nl
    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    RIM wil Blackberry veelzijdiger maken

    4 reacties op “Blackberry-directeur vindt bugs acceptabel”

    1. Alexander Vermeulen schreef:
      27 januari 2009 om 08:12

      Ik ben benieuwd wanneer president Obama zijn eerste bug vindt… Oeps, een geheim rapportje uitgelekt.

      Login om te reageren
    2. Peter schreef:
      27 januari 2009 om 08:53

      Ik vind het maar een zeer domme instelling, uitermate lakse houding. Niet alleen dupeer je dus bewust consumenten die besloten hebben jouw product te kopen, maar je zorgt daarmee ook nog eens zelf als leverancier voor een negatief imago omtrent je merknaam/produkten, waar je als leverancier vervolgens veel geld en marketingakties tegenaan moet gooien om die vervelende bijsmaak weg te nemen.En dat de leverancier sommige bugs vervolgens als acceptabel ziet, getuigt van weinig objectiviteit, want een dergelijke besluitvorming is altijd gebaseerd op de verwachte omzet. Niet de leverancier zou deze beslissing mogen nemen, maar de uiteindelijke koper die voorafgaande aankoop gewezen zou moeten zijn op eventuele ‘fouten’ en diens effecten op het gebruik.

      Login om te reageren
    3. Jos W schreef:
      27 januari 2009 om 11:31

      Ach, Microsoft is ook groot geworden door de verkoop van producten die niet af zijn. Zolang consumenten dit pikken zal het alleen maar erger worden.

      Login om te reageren
    4. Peter schreef:
      27 januari 2009 om 11:41

      Alleen heb je met de keuze tussen OS systemen met een dominerende M$ markt in feite weinig keuze, dus dan moet je dergelijke onvolkomendheden helaas noodgedwongen voor lief nemen omdat een alternatief produkt vaak ook meteen meer investering in onderhoud en beheer met zich meebrengt en het dan kiezen tussen twee kwaden wordt.
      Met een diversiteit aan keuze inzake PDA’s/Smartphones ligt dit beeld echter wel anders en zou ik niet zeer snel bij dezelfde leverancier opnieuw mijn vingers branden, de bewuste leverancier nog eens gaan belonen voor zijn eerder getoonde onbetrouwbaarheid.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs