Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Accenture, Avanade en Microsoft kondigen multi-channel initiatief voor winkeliers aan

02 februari 2009 - 10:023 minuten leestijdActueelSoftware & DevelopmentAccentureMicrosoft

Accenture en Microsoft hebben onlangs een nieuw initiatief aangekondigd. Hiermee helpen ze winkeliers om gebruikers makkelijker te verbinden aan nieuwe technologische platforms zoals sociale netwerken en online communities.

In het kader van dit initiatief werken Accenture en Microsoft samen met Avanade, een internationaal consultancybureau voor IT-oplossingen. Het doel van het initiatief is de winkelervaring van de consument te vergroten door meer locaties en hulpmiddelen te bieden, waaronder het internet, mobile computing en zelfs nieuwe manieren om in de winkel te shoppen.

De winkelier kan hierdoor een constant aanbod van diensten en producten aanbieden via elk kanaal waar de consument en winkelier met elkaar in contact zijn.

"In de huidige retailindustrie komen digitale levens- en werkstijl steeds meer tot elkaar, waardoor de gebruiker alles beter onder controle heeft", vertelt Brendan O’Meara, wereldwijd managing director retail bij Microsoft. "Gebruikers worden gedreven door waarde en gemak. Het is aan de winkeliers om hierop in te spelen door in een winkelervaring te voorzien, die zich makkelijk aanpast aan het steeds veranderende consumentengedrag. Dit wordt aangeboden in de vorm van sociale, mobiele en cross-channel keuzemogelijkheden. Door het aanbod van winkelervaringen die aan elkaar gekoppeld zijn, kan de winkelier zichtbare waarde toevoegen die zijn merkwaarde verbetert en klantenrelaties versterkt in deze moeilijk economische tijden."

Meer samenwerking met de consument maakt het voor de retailer mogelijk om kosten te verlagen en de klantenservice te verbeteren. Dit komt doordat fysiek winkelen en online winkelen beter op elkaar afgestemd zijn. Ook is dit mogelijk dankzij specifieke branche-applicaties, zoals inventarisatie, bestellingen uitvoeren, het beheren van klantenrelaties en het opzetten van loyaliteitprogramma’s.

Winkeliers die deel uit maken van het initiatief profiteren van:

Ondersteuning van de drie organisaties (Microsoft, Avanade en Accenture) die helpen bij het ontwikkelen en aanbieden van de juiste oplossing
Teams die samenwerken binnen de organisaties en zich richten op strategie en technologie voor het internet, e-commerce en digitale marketing

Het initiatief werd aangekondigd tijdens de 98ste Convention & Expo van het Amerikaanse National Retail Federation (NRF) in New York. Het combineert de brede kennis van handelstechnologieën van Microsoft, het wereldwijde bereik en de marktervaring van Accenture en Avanade’s kennis van technologieën gebaseerd op het Microsoft-platform.

"Als een organisatie kiest met wie ze in zee gaan, baseren zij hun beslissing steeds meer op hun winkelervaring in de fysieke winkel of online", zegt Janet Hoffman, global managing director verkoop bij Accenture. "De klant verwacht dat zijn online en fysieke winkelervaring met de winkelier perfect is. De retailer verwacht ook steeds nieuwe oplossingen die aan de eisen van de klant voldoen. Wij bieden oplossingen van Microsoft en Avanade wereldwijd aan als onze belangrijkste e-commerce-oplossing."

André Huizing, general manager bij Avanade Nederland, zegt: "In deze moeilijke economische tijden waarin de concurrentie enorm is, doet de winkelier er alles aan om klanten binnen te halen en te behouden. We geloven dat we door het aanbieden van meerdere manieren van samenwerking tussen klant en winkelier aan de wensen van de klanten voldoen."

Meer over

Softwarebeheer

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Resultaatgericht Samenwerken (RGS).

    RGS is een gestructureerde methode die vastgoedprofessionals direct ondersteunt bij kwaliteitsverbetering, kostenefficiëntie en verduurzaming.

    Computable.nl

    De principes van cloud-native techniek

    Cloud-native technologieën voegen flexibiliteit, schaalbaarheid en beveiliging toe en verlagen de operationele kosten voor de IT-omgeving. Hoe dragen Kubernetes, KEDA en AKS hieraan bij?

    Meer lezen

    ActueelSoftware & Development

    Rodeo Software-oprichter Vos veroordeeld tot 63 mln schadevergoeding

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Proximus en Thales vernieuwen it bij Navo, ASR in zee met Outsystems (en meer)

    ActueelSecurity & Awareness

    Kort: Cybercrimineel ligt op de loer in hoogseizoen, Centric verkoopt Belgische detachering (en meer)

    toetsenbord met security-icoontjes in de vorm van sloten die open en dicht zitten.
    ActueelSecurity & Awareness

    Kort: European Security Program Microsoft, Atos ondersteunt Nations League, ai-assistent in A&H-winkels (en meer)

    ActueelSoftware & Development

    Kort: 10 miljoen voor Wuunder, TCS kennispartner verzekeraars, Frans factuurplatform naar Benelux (en meer)

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Grote Ierse aankoop Wolters Kluwer, VirtualMetric haalt 2,25 miljoen op, nieuwe directeur Calco (en meer)

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs