Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Eén kleine stap voor je klanten, in plaats van één reuzensprong voor de rest van de wereld

02 februari 2009 - 10:07ChannelCloud & InfrastructuurCentral
Redactie Computable
Redactie Computable

Op het internet liep ik deze week tegen de officiële NASA replica van het Apollo 11 ruimtepak aan. Voor slechts 9.500 dollar stap je in de voetsporen van Neil Armstrong. Het pak ziet er als echt uit en van dezelfde stof gemaakt als de pakken die echt de ruimte in zijn gegaan.

De eerste replica van onze website kan ik mij nog goed herinneren. Het was  vier jaar geleden en onze site was tot in de puntjes nagemaakt. Zelfs de kleuren kwamen overeen. Alleen de bedrijfsnaam en contactgegevens varieerde. Ook de tweede keer was memorabel; tot in de puntjes een kopie. Bij navraag wist de eigenaar zogenaamd niet wie wij waren. Hij was echter wel vergeten om onze bedrijfsnaam in de ‘veelgestelde vragen’ te vervangen door zijn eigen naam.

Op de Webwinkel Vakdagen kwam ik dit jaar een professionele websitebouwer tegen die een perfecte replica demonstreerde van onze site. De hele ‘look and feel’ is door hen gekopieerd, plus een aantal mooie functies die wij zelf bedacht hebben. Ik heb echter medelijden met de winkeliers en automatiseerders die zich laten overhalen om tienduizenden euro’s te investeren in een replica van de site van een ander.

Een replica is namelijk een illusie. Net zoals een ruimtepak uit een replicashop. Het staat leuk, maar je houdt het er in de ruimte nog geen seconde mee uit. Er is veel meer voor nodig om een ruimtetrip succesvol te maken. Zo is het ook met ondernemen op het internet. Als je een succesvolle winkel hebt of goed bent in het automatiseren van je klanten, denk dan niet dat je met de replica van een andere site tevens een succesvolle internet retailer bent. Het zit hem namelijk niet in het uiterlijk. Het zit hem ook niet in de tools. Het draait om de organisatie en processen achter de site. Die twee laatste zaken zijn niet zo eenvoudig te kopiëren.

Mocht je net zoals Neil Armstrong  toch je eerste voetstappen in een nieuwe wereld willen zetten. Maak één kleine stap voor je klanten, in plaats van één reuzensprong voor de rest van de wereld. Bedenkt zelf waar je sterk in bent, vraag zelf waar je klanten behoefte aan hebben en breng dat dan ook volgens je eigen ideeën online.

Sebastiaan Hooft, directeur Central Point Europe

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Kies de juiste virtualisatie-aanpak

    Vergelijk drie krachtige open source-oplossingen: Proxmox, Kubernetes en OpenStack

    Computable.nl

    Beveiliging begint bij de Server

    Is serverhardware de blinde vlek in het securitybeleid? Waarom lifecycle-denken cruciaal is voor IT-security

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    4 reacties op “Eén kleine stap voor je klanten, in plaats van één reuzensprong voor de rest van de wereld”

    1. Theo Kusters schreef:
      2 februari 2009 om 13:49

      Wij als Studiohoofddorp hebben niets op dit artikel toe te voegen! Het is heel belangrijk om je eigen identiteit te hebben en te behouden. Doe waar je zelf sterk ik bent maar hou het wel in het begin “BASIC” zodat anderen je snappen en dat het duidelijk is wat je doet

      Theo Kusters, directeur Studiohoofddorp creatief webdesign in Hoofddorp

      Login om te reageren
    2. Martijn Zey schreef:
      2 februari 2009 om 15:19

      Applaus!

      Login om te reageren
    3. Han Hesseweg schreef:
      3 februari 2009 om 17:01

      Alle sterke bedrijven hebben een eigen identiteit. Een eigen identiteit is waardevast! Totally agree dus!

      Login om te reageren
    4. Pieter schreef:
      17 september 2009 om 13:05

      Hoeveel sites hebben niet dezelfde look and feel als Central Point omdat het bij dezelfde bouwers vandaan komt en alleen de frontend optisch ietsje anders is?

      Is dat hele concept dan een Illusie?

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Pieter de Haer, Portfoliomanager Previder

    Partnerartikel
    AdvertorialCloud & Infrastructuur

    Hybride cloud: belofte of valkuil?

    Pieter de Haer, Portfoliomanager Previder De hybride cloud is de belofte van dit moment. Organisaties zien een model voor zich...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Martin Merz
    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Geen one-size-fits-all bij soevereine cloud SAP

    OpinieSecurity & Awareness

    Cloud-soc stelt nieuwe eisen aan teams, tools en processen

    Michael Teichmann
    AchtergrondCarrière

    Topmanager onderschat digitale dreiging schromelijk

    Pieter de Haer, Portfoliomanager Previder
    AdvertorialCloud & Infrastructuur

    Hybride cloud: belofte of valkuil?

    ActueelCloud & Infrastructuur

    SAP investeert miljarden in digitale soevereiniteit EU

    OpinieSecurity & Awareness

    Cloudsecurity als fundament voor groei

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs