Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Eén kleine stap voor je klanten, in plaats van één reuzensprong voor de rest van de wereld

02 februari 2009 - 10:07ChannelCloud & InfrastructuurCentral
Redactie Computable
Redactie Computable

Op het internet liep ik deze week tegen de officiële NASA replica van het Apollo 11 ruimtepak aan. Voor slechts 9.500 dollar stap je in de voetsporen van Neil Armstrong. Het pak ziet er als echt uit en van dezelfde stof gemaakt als de pakken die echt de ruimte in zijn gegaan.

De eerste replica van onze website kan ik mij nog goed herinneren. Het was  vier jaar geleden en onze site was tot in de puntjes nagemaakt. Zelfs de kleuren kwamen overeen. Alleen de bedrijfsnaam en contactgegevens varieerde. Ook de tweede keer was memorabel; tot in de puntjes een kopie. Bij navraag wist de eigenaar zogenaamd niet wie wij waren. Hij was echter wel vergeten om onze bedrijfsnaam in de ‘veelgestelde vragen’ te vervangen door zijn eigen naam.

Op de Webwinkel Vakdagen kwam ik dit jaar een professionele websitebouwer tegen die een perfecte replica demonstreerde van onze site. De hele ‘look and feel’ is door hen gekopieerd, plus een aantal mooie functies die wij zelf bedacht hebben. Ik heb echter medelijden met de winkeliers en automatiseerders die zich laten overhalen om tienduizenden euro’s te investeren in een replica van de site van een ander.

Een replica is namelijk een illusie. Net zoals een ruimtepak uit een replicashop. Het staat leuk, maar je houdt het er in de ruimte nog geen seconde mee uit. Er is veel meer voor nodig om een ruimtetrip succesvol te maken. Zo is het ook met ondernemen op het internet. Als je een succesvolle winkel hebt of goed bent in het automatiseren van je klanten, denk dan niet dat je met de replica van een andere site tevens een succesvolle internet retailer bent. Het zit hem namelijk niet in het uiterlijk. Het zit hem ook niet in de tools. Het draait om de organisatie en processen achter de site. Die twee laatste zaken zijn niet zo eenvoudig te kopiëren.

Mocht je net zoals Neil Armstrong  toch je eerste voetstappen in een nieuwe wereld willen zetten. Maak één kleine stap voor je klanten, in plaats van één reuzensprong voor de rest van de wereld. Bedenkt zelf waar je sterk in bent, vraag zelf waar je klanten behoefte aan hebben en breng dat dan ook volgens je eigen ideeën online.

Sebastiaan Hooft, directeur Central Point Europe

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Servers onder de loep – Een nieuw tijdperk

    Nieuwe eisen aan prestaties en beveiliging. De toekomst van serverbeheer.

    Computable.nl

    Grip op de soevereine cloud

    Van bewustwording naar daadwerkelijke controle. Sleutelrol voor CIO en CFO.

    Computable.nl

    Virtualisatie heruitgevonden met VM’s en Containers

    15 redenen om bestaande virtuele machines te behouden en ruimte te creëren voor vernieuwing

    4 reacties op “Eén kleine stap voor je klanten, in plaats van één reuzensprong voor de rest van de wereld”

    1. Theo Kusters schreef:
      2 februari 2009 om 13:49

      Wij als Studiohoofddorp hebben niets op dit artikel toe te voegen! Het is heel belangrijk om je eigen identiteit te hebben en te behouden. Doe waar je zelf sterk ik bent maar hou het wel in het begin “BASIC” zodat anderen je snappen en dat het duidelijk is wat je doet

      Theo Kusters, directeur Studiohoofddorp creatief webdesign in Hoofddorp

      Login om te reageren
    2. Martijn Zey schreef:
      2 februari 2009 om 15:19

      Applaus!

      Login om te reageren
    3. Han Hesseweg schreef:
      3 februari 2009 om 17:01

      Alle sterke bedrijven hebben een eigen identiteit. Een eigen identiteit is waardevast! Totally agree dus!

      Login om te reageren
    4. Pieter schreef:
      17 september 2009 om 13:05

      Hoeveel sites hebben niet dezelfde look and feel als Central Point omdat het bij dezelfde bouwers vandaan komt en alleen de frontend optisch ietsje anders is?

      Is dat hele concept dan een Illusie?

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Data & AI

    Open Webconcept levert AI-oplossing vo...

    Hoe bescherm je persoonsgegevens in documenten die je als overheid wil delen of hergebruiken? Het project ‘Anonimiseren met LLM’ –...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    TPU
    Data & AI

    Kort: Google en Anthropic in tpu-deal van vele miljarden, Clippy is Back! (en meer)

    Cloud & Infrastructuur

    Personeelskosten en cloudgebruik drijven ict-kosten gemeenten op

    OpenAI atlas
    Data & AI

    Hello Atlas, bye bye Chrome?

    Cloud & Infrastructuur

    Chipconflict tussen Nederland en China legt VW-fabrieken lam

    Cloud & Infrastructuur

    Checklist overstappen naar Europese cloudomgeving

    cloud zonder geheugen
    Cloud & Infrastructuur

    In de cloud zonder geheugen

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs