Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Logica wil wij-gevoel creëren

25 februari 2009 - 10:33ActueelWerkplek & BeheerCGI
Rian van Heur
Rian van Heur

Om de huidige economische situatie het hoofd te kunnen bieden, wil de nieuwe Logica-ceo Wilbert Kieboom een wij-gevoel creëren. Volgens hem zit er geen oud zeer bij oud-CMG'ers, maar zijn zij wel gewend om autonoom te werken. Dat past niet binnen de nieuwe Logica-cultuur.

De nieuwe ceo Wilbert Kieboom van Logica Nederland wil een wij-gevoel creëren in het bedrijf. "Je moet gezamenlijk optrekken om de huidige economische situatie het hoofd te kunnen bieden", aldus Kieboom.

Logica kocht CMG in 2002 en werd samengevoegd tot LogicaCMG. Vorig jaar ging het bedrijf verder als Logica. De directeur erkent dat er twee culturen zijn bij de dienstverlener, namelijk de Logica- en de CMG-cultuur. "CMG bestond uit autonome cellen. Binnen hetzelfde bedrijf waren diverse opinie's over een onderwerp." Cellen zijn zelfstandige bedrijfsonderdelen. De ceo wil één cultuur. Daar passen autonome cellen niet in. "De oude tijden zijn voorbij", zegt Kieboom.

Toch zit er geen oud zeer bij CMG'ers zegt de directeur. "Het is niet lastig om een groepsgevoel te creëren binnen het bedrijf. De werknemers snappen dat je in moeilijke tijden samen sterk staat. De welwillendheid is enorm groot. Ze staan er enorm voor open om het anders te doen."

Meer over

Diensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Beveiliging en IT samen sterk tegen bedreigingen

    Deze paper geeft concrete strategieën en handvatten om IT en Security effectiever te integreren.

    Computable.nl

    Slimme toegang vs. onzichtbare cyberrisico’s in de Zorg

    In zorginstellingen is een constante stroom van personeel, patiënten en bezoekers. Maar hoe zorg je ervoor dat gevoelige gebieden beschermd blijven zonder de dagelijkse gang van zaken te verstoren? Hoe herken je eventuele zwakke plekken in het netwerk?

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Logica is tevreden ondanks veel minder winst

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Logica: meer aandacht aan riskmanagement

    Computable.nl
    ActueelWerkplek & Beheer

    Logica voltooit verhuizing KPN-desk voor zomer

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Logica regelt interne helpdesk KPN

    Computable.nl
    ActueelCarrière

    Logica compenseert verloop niet helemaal

    Computable.nl
    ActueelCarrière

    Logica: Niet meer bankzitters dan vorig jaar

    28 reacties op “Logica wil wij-gevoel creëren”

    « Oudere reacties
    1. N@ Ni schreef:
      26 februari 2009 om 12:01

      Haa, ook Logica is dus net een echt bedrijf.
      Stelletje koekebakkers, zitten hier de azijnzeikers tussen die ook altijd op Atos Origin zaten te zeiken?
      Bij Atos opgestapt omdat het zo slecht met zijn mensen omging?

      Ieder bedrijf heeft wat en laat wat, als je geen Job hopper bent, en net wat langer bij een bedrijf blijft hangen, zeg vier/vijf jaar, dan leer je dat wel herkennen.

      Het bedrijf maak je ZELF, en dat is geen CEO met een olie lekkende Oldtimer.
      Je zal ZELF je schouders er onder moeten zetten, ZELF je collega’s moeten motiveren om mee te doen, ZELF investeren in je heden en je toekomst. Wacht niet tot je CEO dat doet, want die ziet dit niet, die is met zijn gedachte al vele jaren verder, daar is hij ook CEO voor. En intussen zal je met je collega’s het schip drijvende moeten houden.

      Het wordt tijd dat de IT een volwassen bedrijfstak wordt. De Cowboys zijn met pensioen of dood en begraven.
      De doorsnee opdrachtgever heeft vele malen meer verstand van IT als de opdrachtnemer van 10 jaar terug. Dus de enige manier om eerlijk zaken te doen is je boerenverstand te gebruiken.
      En daar heb je geen dure cursus programma’s voor nodig, alleen een stel oren en een stel hersenen.

      Luister naar elkaar, help elkaar, en waardeer elkaar.
      Als je dat doet komt het WIJ gevoel wel, en als je ZELF een goed WIJ gevoel hebt. Dan straal je dit ook uit naar de oprachtgever, en krijg je ook meer vertrouwen in elkaar. Is het dan nog een bende? Ga dan in een koekebakkers fabriek werken.

      Login om te reageren
    2. De insider schreef:
      26 februari 2009 om 19:44

      CMG stond tenminste nog ergens voor. Logica is een op hol geslagen trein, going down the drain…..

      Login om te reageren
    3. Racemaatje schreef:
      26 februari 2009 om 20:09

      Wilbert heeft zijn racemaatjes van Atos verzameld doe je gordel om en hou je vast want dit driemanschap zal zich de komende maanden gaan bewijzen. Reken er maar op dat dit niet zachtzinnig zal gebeuren. Arme Logicanen

      Login om te reageren
    4. test schreef:
      27 februari 2009 om 21:30

      tsja, de losse cellen uit de CMG-tijd betekende dat ��n business unit mensen moest ontslaan en bij de ander de champagne openging. Elke business unit probeerde zoveel mogelijk overeind te blijven en onderlinge samenwerking zag ik niet.

      Login om te reageren
    5. John schreef:
      28 februari 2009 om 00:32

      Na een fusie moet je altijd werken aan een nieuw wij-gevoel. Logica Nederland bestaat vooral uit ex-CMG Nederland waar er een groot wij-gevoel was (tot aan de uitzend-truc). Bij Logica heerste er ook een heel collegiale sfeer. Dat is heel belangrijk voor ondersteuning van consultants die niet alles kunnen weten en wel eens een beroep op collega’s moeten doen. Als die interne samenwerking goed is, dan heb je als groot bedrijf een belangrijk voordeel te bieden; zoveel expertise is te benutten.

      Wat heeft het Logica management verkeerd gedaan (of nagelaten) dat er na zes jaar nog steeds aan het wij-gevoel gewerkt moet worden?

      Login om te reageren
    6. zij schreef:
      7 maart 2009 om 13:17

      Ik ben helaas momenteel bank-zitter. En ik heb geen wij-gevoel. Mijn manager heeft me niet zo vriendelijk maar wel dringend verzocht om elders te solliciteren. Managers hebben onderling waarschijnlijk wel een wij-gevoel.

      Login om te reageren
    7. Ronald Vermeij schreef:
      7 maart 2009 om 16:14

      @Zij:
      Tuurlijk hebben de managers het “wij” tegen de rest van de werkvloer gevoel 😉 Hoe meer ze er van onderen uit gooien, des te groter is de kans dat ze zelf kunnen blijven zitten.

      Login om te reageren
    8. tipgever schreef:
      8 maart 2009 om 07:06

      Een goede besparingstip voor Logica: promoveer een deel van de idle consultants tot toilet-dame, die dan toilet-geld kunnen innen bij de andere idle consultants die dringend ‘ moeten ‘ gaan.

      Login om te reageren
    « Oudere reacties

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs