Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Google informeert over online storingen

27 februari 2009 - 12:34ActueelCloud & InfrastructuurGoogle
Jolein de Rooij
Jolein de Rooij

Google heeft een dashboard online gezet dat toont of alle Google Apps zonder problemen in de lucht zijn. In november maakte Google al bekend zijn service level agreement (sla) voor webmail toe te passen op de Apps-suite. Dinsdag was online maildienst Gmail enkele uren de lucht uit.

Kort nadat online maildienst Gmail er afgelopen dinsdag een paar uur uitlag, komt Google met een online dashboard waarop te zien is of Googles belangrijkste online applicaties in de lucht zijn. Het dashboard is ook als rss-feed beschikbaar. Het toont per applicatie ofwel dat er ‘geen kwesties' zijn, ofwel sprake is van ‘dienstonderbrekingen' ofwel van ‘uitval'. Wanneer een incidentrapport beschikbaar is, verwijst een informatie-ikoontje naar dat rapport.

Tessa Prescott, werkzaam bij Googles salesteam voor Google-applicaties schrijft op het bedrijfsblog van Google: "Het Google Apps Status Dashboard voegt een transparantielaag toe, die vooral nuttig is voor onze zakelijke gebruikers."

Het Dashboard toont informatie voor de belangrijkste applicaties die Google biedt: Google Mail, Calendar, Talk, Docs List, Documents, Spreadsheets, Presentations, Sites, Video for business en het Admin control panel.

Zakelijke gebruikers over de streep trekken

In november maakte Google al bekend zijn service level agreement (sla) voor webmail toe te passen op de Apps-suite. Dat moet zakelijke gebruikers die twijfelen over de beschikbaarheid van SaaS (software as a service) over de streep helpen.

Klanten bij wie de beschikbaarheid van Google-applicaties onder de 99,9 procent uitkomt, ontvangen een schadevergoeding in de vorm van gratis gebruik. Het gaat om gebruikers die 45 minuten per maand geen toegang hebben tot webapplicaties. Daarbij worden storingen van minder dan tien minuten niet meegerekend. De schadevergoeding wordt uitgekeerd aan het einde van het contract. Afhankelijk van de duur van de storing wordt een aantal dagen gratis dienstverlening toegevoegd.

Meer over

AppsSaaSSLA

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Google biedt Docs zonder internetverbinding

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    ‘2009 wordt het jaar van Google’

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Google maakt eerste versie Chrome definitief

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Google neemt zakelijke software serieus

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Google breidt SLA uit naar Apps-suite

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Google dicht gat in Android

    Eén reactie op “Google informeert over online storingen”

    1. Ronald Vermeij schreef:
      27 februari 2009 om 14:47

      The requested URL /googledashboed.html was not found on this server.
      Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request. 😛

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs