Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Klantinformatie cruciaal in economisch zware tijden

16 maart 2009 - 09:00ActueelData & AIInformatica

In de huidige economie kan het gebeuren dat bekende, al lang bestaande ondernemingen ten onder gaan. En van de andere kant zijn er bedrijven die juist in deze tijd enorm floreren. Informatica, de grootste onafhankelijke aanbieder van data integratiesoftware en -diensten, zegt dat met name de detailhandelsondernemingen die de recessie goed doorstaan, juist díe bedrijven zijn die hun data gebruiken om zo dicht mogelijk bij de klant te komen staan.

Winkeliers moeten hun salesgegevens gebruiken om zich een goed beeld te kunnen vormen van wat hun klanten op dit moment nodig hebben. Maar al te vaak is er alleen zicht op behoeftes uit het verleden, terwijl alleen de situatie zoals die op het huidige moment is, ertoe doet. Door het juiste beheer van klantdata, verwerven ondernemers een sterke positie binnen een steeds competitievere markt waarin tevreden klanten essentieel zijn.

Charles Race, Head of Benelux bij Informatica: "Binnen het huidige economische klimaat worden klanten meer gedreven door geld dan door merkentrouw. Dit veranderde klantgedrag is volkomen tegengesteld aan wat de detailhandel de afgelopen 10 jaar heeft ervaren. Detaillisten moeten daardoor de manier waarop ze met hun klanten omgaan drastisch veranderen. Door het op een continue basis integreren van data binnen de diverse afdelingen, wordt het koopgedrag van consumenten duidelijk. Vervolgens kunnen detaillisten beter omgaan met marktsentiment en kunnen zij mogelijkheden tot extra verkopen signaleren."

Om up-to-date klantdata te genereren, moeten detaillisten maximaal gebruik maken van de gegevens die tot hun beschikking staan. Race: "Succesvolle ondernemingen plaatsen de klant in het hart van de organisatie en zij richten hun activiteiten op wat deze klant wil, op welk tijdstip en wat deze ervoor wil betalen. Een effectieve datastroom voedt het product innovatieproces, ondersteunt een optimaal voorraadbeheer en zorgt ervoor dat een detaillist op prijs kan concurreren. In de huidige economie zou iedere onderneming alleen beslissingen moeten nemen op basis van complete en nauwkeurige data."

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    In detail: succesvolle AI-implementaties

    Het implementeren van kunstmatige intelligentie (AI) biedt enorme kansen, maar roept ook vragen op. Deze paper beschrijft hoe je als (middel)grote organisatie klein kunt starten met AI en gaandeweg kunnen opschalen.

    Meer lezen

    ActueelData & AI

    Handelsoorlog zet druk op technologiesector, maar biedt ook kansen

    Vrouwe Justitia
    ActueelCarrière

    Collectieve rechtszaak tegen Workday voor leeftijdsdiscriminatie door ai

    AchtergrondData & AI

    Sam Altman (OpenAI): ‘Just do it: bedrijven moeten ai nu omarmen’

    ActueelCarrière

    Kort: Ernst-Jan Stigter directeur Sopra Steria Nederland, nepmails namens de NCSC (en meer)

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Apple bepaald geen voorloper met ai

    OpinieData & AI

    Maak ai saai!

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs