Met oog op de nieuwe strategische richting die is gekozen, heeft Micro Warehouse, leverancier van IT-producten een belangrijke volgende stap genomen: het kernmedium, de INMAC productcatalogus, wordt volledig omgezet naar een naslagwerk voor professionele inkopers en ICT-beheerders.
Zo is de nieuwe catalogus in plaats van 179 maar liefst 260 pagina’s dik. Productgebieden zijn duidelijker ingedeeld, uitvoerige fabrikant- en productindices maken het snel opzoeken van producten makkelijker. De pagina’s zijn overzichtelijker ingedeeld. Productafbeeldingen zijn groter en technische specificaties zijn in tabelvorm opgenomen waardoor ze eenvoudiger kunnen worden vergeleken. Uitvoerige gebruiksvoorbeelden, technische beschrijvingen en producttips maken het informatieaanbod van het naslagwerk compleet.
"Web en papier hebben ten opzichte van elkaar verschillende voordelen. Klanten willen beide gebruiken en wij bieden dan ook beide aan. Zoals bij ieder modern ICT bedrijf, maken internettransacties een steeds groter deel uit van onze strategische focus. In de eerste plaats vult de papieren catalogus onze persoonlijke klantenbenadering aan. In zoverre zien we al deze middelen, zoals voorheen, als integraal onderdeel van onze communicatiestrategie. De papieren catalogus heeft nog steeds zijn bestaansrecht, alleen worden hier nu beduidend meer eisen aan gesteld. Hier hadden we behoefte aan verbetering en verdere professionalisering", aldus Bernd Blümmel, directeur eigenaar van INMAC.
Onze Productmanagers en de in-house DTP-afdeling hebben acht maanden gezamenlijk aan de realisering van dit transformatie project gewerkt: „Toen we het eerste gedrukte exemplaar in onze handen hielden, herkenden we onze catalogus zelf bijna niet meer. Het enige dat nog herinnert aan de vorige versies is het INMAC-logo."
De nieuwe catalogus van INMAC is voor zakelijke klanten vrijblijvend en kosteloos te bestellen via www.inmac.nl/catalogus