Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Commerciële training voor technici

31 maart 2009 - 10:07ActueelOnderwijsIT Salesacademy
Redactie Channelweb
Redactie Channelweb

De IT Salesacademy, specialist op het gebied van commerciële trainingen voor de IT sector, heeft de training Commercial Awareness for Technicians aan haar portfolio toegevoegd. Juist met de huidige commerciële druk is het nu zaak om extra commerciële kracht in huis te hebben.

Iedereen kent het voorbeeld van de consultant die bij een klant een prima klus heeft gedaan. De klant is tevreden en vraagt aan de consultant of hij nog een andere klus kan doen en wat daar de kosten van zijn. De consultant antwoordt: "Dan moet je even naar kantoor bellen, daar ga ik niet over". Hier is direct winst te behalen als de consultant op een juiste manier met dergelijke vragen weet om te gaan, zonder dat er verkocht hoeft te worden en zonder dat de vertrouwensband met de opdrachtgever in gevaar komt.

Veel – zo niet alle – consultancy organisaties realiseren zich het bovenstaande. Uit een onderzoek van Gartner blijkt dat 60 % van de business gegund wordt aan bestaande relaties. "En waarom dan niet gebruikmaken van de vertrouwensband die veel consultants met hun klanten hebben?", aldus Arno Hartong, commercieel directeur van de IT Salesacademy.

Onder de huidige commerciële druk gaan veel managers eraan voorbij dat consultants niet altijd in staat zijn een commercieel signaal als zodanig te herkennen, laat staan om op commerciële vragen een goed doordacht antwoord te geven. De beperkte persoonlijke – of functionele betrokkenheid heeft hen nooit aangezet om de commerciële kant te ontwikkelen. Gelukkig is "commercieel bewust zijn" een vaardigheid (competentie) die te leren is. Juist nu zijn alle factoren om de commerciële competentie bij technisch consultants te ontwikkelen aanwezig: Motivatie, tijd en een specifieke training.

De IT salesacademy organiseert specifiek op technici gerichte trainingen. Deze leren om bewust om te gaan met de opdracht bij de opdrachtgever, aanvullende commerciële mogelijkheden te herkennen en om slim met commerciële vragen om te gaan. Kijk voor meer informatie over de training Commercial Awareness voor Technicians op www.itsalesacademy.nl

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Meer lezen

    Jacob Spoelstra blazen vermoeiend
    OpinieCarrière

    Spoelstra Spreekt: Geen vak geleerd

    ActueelOnderwijs

    Deze 10 ict-projecten zetten het onderwijs op z’n kop!

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Kort: Weer Red Hat Award voor Vijfhart, ruim 500 miljoen voor vervolgfonds Main (en meer)

    ActueelOnderwijs

    OU opnieuw hoogste gewaardeerde universiteit in studentenenquête

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Wie zijn dé diversiteitsleider en hét digitale talent?

    OpinieGovernance & Privacy

    De democratie als sensor, niet als scepter

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs