Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Toshiba gaat voor meer marktaandeel

06 april 2009 - 21:363 minuten leestijdActueelInnovatie & TransformatieToshiba

Toshiba, leverancier van notebooks en netbooks, wil in 2009 met zijn kanaalpartners meer marktaandeel behalen in de retail, het mkb en de grootzakelijke markt. Hierbij positioneert Toshiba zich als best-of-breed leverancier met energiezuinige en milieuvriendelijke notebooks. “We hebben een goede productmix.”

Jeffrey Willis, directeur van Toshiba Benelux, vertelt: "In 2008 had Toshiba, dat geheel indirect levert, een marktaandeel van 10,3 procent. In dat jaar werden in Nederland in totaal 2,1 miljoen notebooks verkocht. In het vierde kwartaal van 2008 deden we goede zaken, dankzij een uitgebalanceerde productmix voor alle segmenten waar we aan leveren. We zijn in Nederland nu de derde notebookleverancier, na Acer en HP. In 2009 moet het marktaandeel 15 procent worden. Dat willen we bereiken met de verkoop van notebooks en meer netbooks, onder andere aan de midmarket, met bedrijven van tussen de 50 en 250 werknemers. Ik zal dit jaar veel aandacht besteden aan onafhankelijke resellers en kleine var’s die zakendoen in het mkb. Deze groep wederverkopers staat bekend om hun goede support aan klanten. Ik denk dat we samen met onze resellers verder kunnen groeien, omdat de markt niet naar een nul procent groei zal dalen. Dat komt doordat notebooks en netbooks een belangrijk onderdeel zijn geworden in het leven van mensen. Je ziet dat mensen steeds vaker notebooks kopen in plaats van desktops. En vaak heb je gezinnen die met een budget van 1000 euro een notebook en netbook kopen."

Sterke punten
Toshiba zegt zijn retailers en zakelijke resellers te bedienen met een aantal sterke punten. Willis: "Voor consumenten bieden we een aantrekkelijk design en veel specificaties. De zakelijke markt bieden we betrouwbaarheid door ons sterke merk. Toshiba heeft al meer dan vijfentwintig jaar ervaring in het produceren en leveren van notebooks. We investeren veel in r&d. Een ander sterk punt is dat we een goed pre- en post-sales bieden. Dat is in de zakelijke markt een belangrijke factor om samen zaken te doen."
Verder levert Toshiba milieuvriendelijke notebooks, aldus Willis. "Greenpeace heeft een rapport uitgebracht waarin het Toshiba Portégé R600-notebook het ‘milieuvriendelijkste product’ genoemd wordt, op de voet gevolgd door HP’s Elitebook 2530p."
Toshiba verwacht in 2009 meer netbooks te verkopen, aldus Willis: "Bij Toshiba heet dat een mininotebook. Dat is voor ons een heel interessante markt. Asus en Acer zijn hier al volop actief. Wij leveren de NB100 en komen binnenkort met de nieuwe NB200. Je ziet dat steeds meer mensen naast een notebook een netbook kopen. Netbooks worden vooral gebruikt voor e-mail en internet, zoals sociale netwerken."
Toshiba denkt dus goede zaken te blijven doen met notebooks en netbooks. Wedden ze dan niet teveel op één paard? Volgens Willis niet. "Toshiba is een best-of-breed notebookmerk, net zoals Cisco goed is in netwerkapparatuur en IBM in servers."

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Ontdek de toekomst van IT-support en managed services op de MSP Show & Service Desk Show in Utrecht

    AchtergrondOverheid

    Software is gevechtskracht

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Groningse doorbraak bij 3d-printtechniek voor robotjes

    AchtergrondInnovatie & Transformatie

    Tech aan het front

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Navo-sg Mark Rutte ziet innovatie op slagveld enorm versnellen

    AchtergrondData & AI

    Ai-bedrijf Braincreators stelt de mens weer centraal in nieuwe koers

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Ontdek de toekomst van IT-support en m...

    Op 16 september 2025 vindt in de Jaarbeurs in Utrecht een gloednieuw event plaats dat volledig is gericht op IT-professionals:...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs