Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Fujitsu: Ingram Micro had te weinig kritische massa

08 april 2009 - 13:38ActueelCloud & Infrastructuur
Mireille Sampimon
Mireille Sampimon

In 2007 nam Fujitsu Siemens Computers met stille trom afscheid van distributeur Ingram Micro. Sales directeur Gerlach Latour zegt nu dat dat kwam omdat Ingram Micro niet beschikte over de “juiste kritische massa” om Fujitsu Siemens Computers-computers te mogen distribueren.

"Globaal geschetst willen we dat minstens een op de tien vragen die bij onze distributeurs binnenkomen over Fujitsu-producten gaan. Gebeurt dat niet dan wordt er binnen de distributeur onvoldoende kennis over ons portfolio opgebouwd", legt Latour uit.

"Bij Ingram Micro maakten we een te klein deel uit van het totale productportfolio om voldoende focus te krijgen. Daarop hebben we besloten dat het niet langer officieel distributeur van ons kon zijn. We vinden het prima als distributeurs onze producten toch willen leveren, maar dan kunnen ze subdistributeur worden."

Eric Segers, managing director Benelux bij Ingram Micro is heel verbaasd over de verklaring die Latour geeft voor de beëindiging van het distributiecontract. "Dit klinkt me niet bekend in de oren. Wij hebben anderhalf jaar geleden zelf de beslissing genomen om te stoppen en daar hebben we geen spijt van." Segers wil niet ingaan op de reden waarom Ingram Micro geen Fujitsu-producten meer levert.

Fujitsu Technology Solutions (zoals het bedrijf sinds 1 april officieel heet) werkt in Nederland nu met drie officiële distributeurs. Vooralsnog heeft de leverancier geen plannen om daar meer partijen aan toe te voegen, zegt Latour.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    Well-Architected: slim bouwen en beheren in de cloud

    Een paper met concrete handvatten om cloud-architectuur naar een hoger niveau te tillen.

    Meer lezen

    Gebouw TU/e
    ActueelCloud & Infrastructuur

    TU/e vervangt vpn en voegt mfa toe na cyberaanval

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Kort: Eigen ai-assistent Amsterdam, NIS2-manager Atos, DSA-check ACM en…

    Quantum
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Nieuwe Cisco-netwerkchip brengt quantum-internet dichterbij

    kaasschaaf
    ActueelCarrière

    VodafoneZiggo schrapt 400 banen

    cybercrime
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Rijkswaterstaat moet vaart maken met beveiligen van bruggen en sluizen

    Bord van Mediamarkt
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Mediamarkt licht ‘onbeperkte’ cloudopslag van eigen telecommerk toe

    6 reacties op “Fujitsu: Ingram Micro had te weinig kritische massa”

    1. Rene Dem schreef:
      9 april 2009 om 07:19

      Die reden kan ik als reseller en klant van ondermeer Ingram wel geven:
      In die periode hebben wij een aantal Fujitsu-Siemens producten aan klanten geleverd. Met minstens 50% van de FS machines hebben wij problemen gehad vari�rend van complete uitval tot niet werkende features. Wij zijn er dan ook snel mee gestopt FS aan te bieden aan klanten. Fujitsu-Siemens stond garant voor problemen en dat kan je als reseller niet gebruiken.

      Login om te reageren
    2. null schreef:
      9 april 2009 om 10:20

      Zal wel aan je kennis liggen. Wij doen dit merk al jaren en niet 1 maar honderden per jaar uitval is nihil.

      Login om te reageren
    3. Hollander schreef:
      9 april 2009 om 11:12

      Bij ieder merk kan het wel eens een keer voorkomen dat er een uitval is.
      Fujitsu heeft een uitstekende helpdesk die ervoor zorgt dat het probleem verholpen wordt.
      Uit mijn ervaring is het ook fijn om een distributeur te hebben die met je mee denkt en zeker ook de kennis in huis heeft..
      En die ken ik er maar 1 van hier in Nederland.

      Login om te reageren
    4. Mbosch schreef:
      9 april 2009 om 13:15

      Hier hebben we er ook maar afscheid van genomen. Niet omdat het slecht spul was, maar omdat de aftersales nogal ‘apart’ was. Wij kregen namelijk van een klant te horen dat de Fujitsu helpdesk hun had aanbevolen om in het vervolg maar Fujitsu bij de Media Markt te kopen. Media Markt zou namelijk defecte systemen en laptops meteen omruilen, zodat Fujitsu niet zo hard moest werken….. Tsjah….

      Login om te reageren
    5. Bergman schreef:
      9 april 2009 om 14:53

      Het lijkt me sterk dat de Fujitsu Helpdesk dit gezegd zou hebben tegen uw klant. Ik verkoop al 5 jaar Fujitsu(-Siemens) en de helpdesk heeft mij en mijn klanten uitmuntend geholpen.
      Jammer dat er over een goed merk als Fujitsu zo negatief gesproken wordt!! Ik weet zeker dat er veel partners goed te spreken zijn over Fujitsu als ik.

      Login om te reageren
    6. Mbosch schreef:
      10 april 2009 om 07:08

      Ik neem aan dat mijn klant dit ook niet uit zijn duim heeft gezogen. Overigens betrof het hier wel een hooglopend conflict met het herhaaldelijk terugsturen van een defect notebook waarvan men de klacht niet kon oplossen. De overige 90% van de verkochte machines zal waarschijnlijk nooit een defect hebben vertoond, maar daar hoor je uiteraard niemand over. Laten we zeggen dat dit net het zetje was wat ons deed besluiten om maar afscheid van het merk te nemen….

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs