Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Fujitsu: Ingram Micro had te weinig kritische massa

08 april 2009 - 13:38ActueelCloud & Infrastructuur
Mireille Sampimon
Mireille Sampimon

In 2007 nam Fujitsu Siemens Computers met stille trom afscheid van distributeur Ingram Micro. Sales directeur Gerlach Latour zegt nu dat dat kwam omdat Ingram Micro niet beschikte over de “juiste kritische massa” om Fujitsu Siemens Computers-computers te mogen distribueren.

"Globaal geschetst willen we dat minstens een op de tien vragen die bij onze distributeurs binnenkomen over Fujitsu-producten gaan. Gebeurt dat niet dan wordt er binnen de distributeur onvoldoende kennis over ons portfolio opgebouwd", legt Latour uit.

"Bij Ingram Micro maakten we een te klein deel uit van het totale productportfolio om voldoende focus te krijgen. Daarop hebben we besloten dat het niet langer officieel distributeur van ons kon zijn. We vinden het prima als distributeurs onze producten toch willen leveren, maar dan kunnen ze subdistributeur worden."

Eric Segers, managing director Benelux bij Ingram Micro is heel verbaasd over de verklaring die Latour geeft voor de beëindiging van het distributiecontract. "Dit klinkt me niet bekend in de oren. Wij hebben anderhalf jaar geleden zelf de beslissing genomen om te stoppen en daar hebben we geen spijt van." Segers wil niet ingaan op de reden waarom Ingram Micro geen Fujitsu-producten meer levert.

Fujitsu Technology Solutions (zoals het bedrijf sinds 1 april officieel heet) werkt in Nederland nu met drie officiële distributeurs. Vooralsnog heeft de leverancier geen plannen om daar meer partijen aan toe te voegen, zegt Latour.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Kies de juiste virtualisatie-aanpak

    Vergelijk drie krachtige open source-oplossingen: Proxmox, Kubernetes en OpenStack

    Computable.nl

    Beveiliging begint bij de Server

    Is serverhardware de blinde vlek in het securitybeleid? Waarom lifecycle-denken cruciaal is voor IT-security

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    6 reacties op “Fujitsu: Ingram Micro had te weinig kritische massa”

    1. Rene Dem schreef:
      9 april 2009 om 07:19

      Die reden kan ik als reseller en klant van ondermeer Ingram wel geven:
      In die periode hebben wij een aantal Fujitsu-Siemens producten aan klanten geleverd. Met minstens 50% van de FS machines hebben wij problemen gehad vari�rend van complete uitval tot niet werkende features. Wij zijn er dan ook snel mee gestopt FS aan te bieden aan klanten. Fujitsu-Siemens stond garant voor problemen en dat kan je als reseller niet gebruiken.

      Login om te reageren
    2. null schreef:
      9 april 2009 om 10:20

      Zal wel aan je kennis liggen. Wij doen dit merk al jaren en niet 1 maar honderden per jaar uitval is nihil.

      Login om te reageren
    3. Hollander schreef:
      9 april 2009 om 11:12

      Bij ieder merk kan het wel eens een keer voorkomen dat er een uitval is.
      Fujitsu heeft een uitstekende helpdesk die ervoor zorgt dat het probleem verholpen wordt.
      Uit mijn ervaring is het ook fijn om een distributeur te hebben die met je mee denkt en zeker ook de kennis in huis heeft..
      En die ken ik er maar 1 van hier in Nederland.

      Login om te reageren
    4. Mbosch schreef:
      9 april 2009 om 13:15

      Hier hebben we er ook maar afscheid van genomen. Niet omdat het slecht spul was, maar omdat de aftersales nogal ‘apart’ was. Wij kregen namelijk van een klant te horen dat de Fujitsu helpdesk hun had aanbevolen om in het vervolg maar Fujitsu bij de Media Markt te kopen. Media Markt zou namelijk defecte systemen en laptops meteen omruilen, zodat Fujitsu niet zo hard moest werken….. Tsjah….

      Login om te reageren
    5. Bergman schreef:
      9 april 2009 om 14:53

      Het lijkt me sterk dat de Fujitsu Helpdesk dit gezegd zou hebben tegen uw klant. Ik verkoop al 5 jaar Fujitsu(-Siemens) en de helpdesk heeft mij en mijn klanten uitmuntend geholpen.
      Jammer dat er over een goed merk als Fujitsu zo negatief gesproken wordt!! Ik weet zeker dat er veel partners goed te spreken zijn over Fujitsu als ik.

      Login om te reageren
    6. Mbosch schreef:
      10 april 2009 om 07:08

      Ik neem aan dat mijn klant dit ook niet uit zijn duim heeft gezogen. Overigens betrof het hier wel een hooglopend conflict met het herhaaldelijk terugsturen van een defect notebook waarvan men de klacht niet kon oplossen. De overige 90% van de verkochte machines zal waarschijnlijk nooit een defect hebben vertoond, maar daar hoor je uiteraard niemand over. Laten we zeggen dat dit net het zetje was wat ons deed besluiten om maar afscheid van het merk te nemen….

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialData & AI

    AI in softwaretesten: tussen belofte e...

    De opkomst van kunstmatige intelligentie (AI) wekte hoge verwachtingen in de wereld van softwaretesten. Zelflerende testsuites, automatisch gegenereerde testgevallen en...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Luchtfoto van het datacenter-complex van Microsoft in Middenmeer.
    ActueelData & AI

    Microsoft breidt datacenter in Wieringermeer fors uit

    ActueelData & AI

    Amsterdams-Russische Nebius ‘hofleverancier’ van Microsoft

    OpinieInnovatie & Transformatie

    ASMI, de stille kracht achter chip van morgen

    Groei
    ActueelInnovatie & Transformatie

    ING: it-dienstensector groeit licht harder dan economie

    ActueelData & AI

    Kort: Databricks lievelingetje van investeerders, 18 miljoen smartphones in lades (en meer)

    Teamvalue
    AdvertorialCloud & Infrastructuur

    20% besparen op je Azure-kosten en een secure score van 80%: Zo doet Bizure dat.

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs