Per 1 april 2009 is Marco Cupido (41) gestart als zelfstandige. Met Marco Cupido Management Consultancy en Interim Management (MC2IM) richt hij zich op het leiden en begeleiden van veranderingstrajecten van (sales)organisaties, die moeten resulteren in een optimalisering van zowel de top-line (omzet) als de bottom-line (winstgevendheid).
De afgelopen 13 jaar heeft Cupido in verschillende managementfuncties binnen Ricoh Nederland ruime ervaring opgedaan met het leiden van veranderingstrajecten. Een jaar geleden stond hij als General Manager aan het roer bij de integratie van Rex-Rotary in de Nashuatec-organisatie. Het afgelopen jaar heeft hij als Senior Business Manager actief meegebouwd aan de nieuwe frontoffice-organisatie van Ricoh Nederland. Centraal hierbij stond de inrichting van een multi-channel sales-organisatie, teneinde optimaal (en integraal) te kunnen beantwoorden aan de behoeften van klanten op het gebied van ICT- en documentbeheer. Cupido was in deze laatste functie eindverantwoordelijk voor de sectoren Government en Education.