Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Chatbox van LiveCom voor eerstelijns support

20 april 2009 - 08:24ActueelCloud & Infrastructuur
Redactie Computable
Redactie Computable

LiveCom speelt in op de toenemende behoefte aan self-service door de 5G Chatbot te lanceren. Met deze chatbotmodule, een aanvulling op communicatieplatform 5G, kunnen de operationele servicekosten omlaag, wachtrijen korter en klantervaring beter.

Het beantwoorden van klantenvragen kost geld. De vraag naar geautomatiseerde dialogen wordt dus steeds groter. `Het is zonde om dure medewerkers in te zetten voor het beantwoorden van veel gestelde vragen, constateert Floris van der Veen, ceo van LiveCom. `Uw eerstelijns support kunt u dus beter overlaten aan een chatbot. Dan kunnen uw mensen zich richten op de complexere zaken.’

De LiveCom 5G Chatbot is meer dan een interactieve `Frequently Asked Questions’-database. Zo is deze virtuele assistent ook in staat om laagdrempelige enquêtes met online bezoekers te houden. De 5G Chatbot bevat tevens een rapportage-tool die inzicht geeft in het denkpatroon van klanten, zodat de website op hun wensen is af te stemmen. Omdat de 5G Chatbot handelt op basis van het klantprofiel, het actuele gedrag en de volledige conversatie, is deze virtuele assistent ideaal voor verkooptoepassingen. Van der Veen: `De chatbot herkent individuele klanten. Dat is veel waard: verschillende klanten verdienen verschillende vormen van aandacht. Onze chatbot kan zo ingesteld worden dat alle vaste klanten sneller dan niet-klanten worden doorverwezen naar een "echte" medewerker.’

Eén van de troeven van de 5G Chatbot is menselijkheid. Van der Veen maakt een vergelijking met de technologie achter de menselijke robotstem. `Hoe menselijker een stem, des te groter het psychologisch effect, hebben onderzoekers van IBM onlangs vastgesteld. Die theorie trekken wij door: hoe menselijker de chatbot, des te loyaler de klant. Omdat de chatbot op de eerste lijn zit, moet hij extra menselijk zijn.’ De technologie achter de geavanceerde dialogen is ontwikkeld door Ecreation, bekend van de msn-chatbot Billie (bol.com) en Alice (World of Alice).

Meer over

DienstenNetwerkbeheerTelecom

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Ontdek hoe je de kracht van private cloud kunt ontgrendelen

    De toekomst van serverbeheer. Nieuwe eisen aan prestaties en beveiliging.

    Computable.nl

    Ontdek hoe je de kracht van private cloud kunt ontgrendelen

    Nieuwe eisen aan prestaties en beveiliging. De toekomst van serverbeheer.

    Computable.nl

    Grip op de soevereine cloud

    Van bewustwording naar daadwerkelijke controle. Sleutelrol voor CIO en CFO.

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Innovatie & Transformatie

    Een echte geïntegreerde AI oplossing

    Efficiëntie door een geïntegreerde AI oplossing met Mobile XL Mobile XL helpt organisaties bij het toepassen van AI binnen hun...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Overname Samenwerken Fusie
    Cloud & Infrastructuur

    Kort: Nederlandse overnames, veel erkenning door Microsoft (en meer)

    Cloud & Infrastructuur

    Verkoop van Solvinity aan Kyndryl valt slecht bij Nederlandse overheid

    Data & AI

    Intelligentie naar de rand

    datacenter
    Data & AI

    Kort: CO2-rapporten belemmeren verduurzaming datacenters, Nexperia mag weer (en meer)

    Security & Awareness

    Siam in de praktijk: 4 valkuilen (én oplossingen)

    Overname M&A
    Security & Awareness

    Kort: Weer diverse overnames, Zander Labs wint Tech Fast 50 (en meer)

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs