Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

ICT-dienstverlener krijgt een krappe zeven

04 mei 2009 - 15:04ActueelInnovatie & Transformatie
Jolein de Rooij
Jolein de Rooij

Nederlandse dienstverleners krijgen gemiddeld een 6,7 als rapportcijfer voor de door hen geleverde diensten. Dat blijkt uit Computables jaarlijkse onderzoek naar ict-dienstverlening. Het onderzoek, waaraan bijna tweeduizend ict-managers en -professionals deelnamen, werd uitgevoerd door TNS Nipo. De Nederlandse ict-professional en manager is het meest tevreden over het kennisniveau van dienstverleners. Dit jaar scoorden de dienstverleners in ons land gemiddeld een zeven voor hun kennis en knowhow.

De Nederlandse ict-dienstverlener scoort gemiddeld een dikke voldoende, zo blijkt uit Computables jaarlijkse onderzoek naar ervaringen met ict-dienstverleners onder bijna tweeduizend ict-managers en -professionals. Zij geven de bedrijven gemiddeld een 6,7 als rapportcijfer. Dat is een fractie hoger dan vorig jaar. Toen kregen de ict-dienstverleners gemiddeld een 6,6 van de respondenten die de vragenlijst van TNS Nipo destijds invulden.

De Nederlandse ict-professional en manager is het meest tevreden over het kennisniveau van dienstverleners. Dit jaar scoorden de dienstverleners in ons land gemiddeld een zeven voor hun kennis en knowhow. Vorig jaar was dat nog een 6,8. Over de prijs is de klant opnieuw het minst tevreden. Een 6,4 is het eindoordeel over het geldbedrag dat moet worden betaald voor de diensten van de Nederlandse ict-bedrijven. In 2008 was dat een 6,2.

Binnen budget blijven

Opnieuw levert de dienstverlener zijn diensten in het algemeen wel binnen het vooraf vastgestelde budget. Het gemiddelde cijfer dat de ondervraagde ict-managers en -professionals gaven voor het ‘binnen budget blijven' is een 6,6, net als vorig jaar. De gemiddelde dienstverlener blijkt zich ook  aardig te houden aan de voorgestelde tijdsplanning: ook binnen dit deelaspect ontvangt hij gemiddeld een 6,7. Een jaar geleden was dat een 6,6.

Over de manier van communiceren van Nederlandse ict-dienstverleners zijn de respondenten in het onderzoek redelijk tevreden. De bedrijven scoren gemiddeld een 6,7 op dat punt. De gemiddelde score die ze haalden op het onderdeel ‘betrouwbaarheid' is een 6,8. Vorig jaar was dat rapportcijfer net iets lager, namelijk 6,7.

ICT Services Guide 2009

Het jaarlijkse onderzoek maakt deel uit van de ICT Services Guide 2009. In opdracht van Computable voerde TNS Nipo het onderzoek in februari en maart uit onder 1913 ict-managers en ambitieuze ict-professionals.

In de gids, die op 15 mei verschijnt, worden onder andere per topic rapportcijfers gegeven voor dienstverleners die actief zijn in dat ict-deelgebied. Respondenten konden per topic alleen de bedrijven waarderen waarmee ze daadwerkelijk ervaring hadden opgedaan. Ook werden de respondenten algemenere vragen en stellingen voorgelegd.

Meer over

Diensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    sparen
    ActueelGovernance & Privacy

    Recessie remt inhuur van ICT-dienstverleners

    Cloud computing
    ActueelData & AI

    Deloitte is beste BI-dienstverlener 2009

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Vertrouwen in ICT-dienstverlener blijft gelijk

    6 reacties op “ICT-dienstverlener krijgt een krappe zeven”

    1. nike schreef:
      5 mei 2009 om 08:19

      Is het glas nu half vol of half leeg?

      Login om te reageren
    2. Frits Jansen schreef:
      5 mei 2009 om 08:40

      Als je niet tevreden bent met je huidige leverancier kijk dan eens verder naar een andere. In deze tijd is het juist verstandig om dit te doen. Een magere 6 is toch niet voldoende lijkt me om de samenwerking door te zetten… en zeker als dit al jaren zo is.

      Login om te reageren
    3. M. Aschman schreef:
      5 mei 2009 om 10:54

      Met een 6,7 neem ik als Accountmanager van iSense geen genoegen. Ik wil altijd minimaal een 9 scoren bij mijn relaties als het gaat om de prijs/kwaliteits verhouding, de benadering, en de algehele dienstverlening. Ik sta garant voor het succes en geluk van de klant en kandidaat door samen uitdagingen aan te gaan, simpelweg door te luisteren naar uw wensen, uw visie en uw doelstelling!

      Mijn naam is Micha?l Aschman, werkzaam voor iSense Staffing Noord Holland. U kunt altijd vrijblijvend contact met mij opnemen om samen te kijken wat ik voor u zou kunnen betekenen!

      Login om te reageren
    4. Paul Muller schreef:
      5 mei 2009 om 11:03

      Mijnheer Aschman

      Het artikel gaat over ICT dienstverleners, niet over uitzendbureau’s.

      Login om te reageren
    5. Alex schreef:
      5 mei 2009 om 11:16

      @Frits
      Een 6.7 is geen magere 6 maar een 7- oftewel bijna een 7. Shoppen is zeker een goed plan, als je maar weet waar het aan ligt. Wanneer je naar de breakdown kijkt van een dienstverleningsportofolio en je hangt daar de cijfers aan, dan zie je dat op sommige gebieden een 9 gescored wordt en op anderen een 4 of een 5. Misschien is een verbetertraject met je huidige leverancier wel zinvoller dan het aangaan van een nieuw contract met een nieuwe leverancier die nog niets van je bedrijf kent en dus ook weer in vele valkuilen gaat trappen waar de vorige leverancier al van geleerd had. Soms betekent gaan shoppen zelfs een (tijdelijke) achteruitgang.

      @Michael Aschman: Wanneer je geen genoegen neemt met een voldoende, wens ik U veel sterkte bij het sturen in een serviceorganisatie. Let wel, het plaatsen van mannetjes verschilt enorm van het daadwerkelijk managen van een serviceorganisatie. Ik neem aan dat een account manager weet wat de definitie is van een FTE en een Servicelevel en dat klanttevredenheid niet uitsluitend (meestal zelfs niet) afhankelijk is van een behaalde SLA. 🙂

      Login om te reageren
    6. Martijn schreef:
      5 mei 2009 om 12:37

      @Michael Aschman

      Als jouw klanttevredenheid echt zo hoog is dan zou je vast geen tijd hebben voor deze schaamteloze reclametekst 😉

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs