Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Logica is beste CRM-dienstverlener 2009

19 mei 2009 - 08:46ActueelSoftware & DevelopmentCGIDeloitteMicrosoft
Diederik Toet
Diederik Toet

Van de Nederlandse dienstverleners die adviseren bij de implementatie van oplossingen voor customer relationship management (crm), wordt Logica het hoogst gewaardeerd. Dat blijkt uit onderzoek dat Computable door TNS Nipo liet uitvoeren onder bijna tweeduizend ict-managers en -professionals. Het bedrijf scoort een gemiddeld rapportcijfer van 7,3 en laat daarmee Microsoft en Deloitte Consulting vlak achter zich.

Logica wordt vooral gewaardeerd voor zijn kennisniveau (7,5), de kwaliteit van dienstverlening (7,4) en zijn betrouwbaarheid (7,3). Microsoft scoort op het onderdeel kennis met een gemiddeld cijfer 7,8 overigens hoger dan de anderen, maar laat vooral qua prijs een steek vallen met een rapportcijfer 6,4. De prijs van nummer drie op de lijst, Deloitte Consulting,  wordt met een 4,8 echter het minst gewaardeerd. Deze dienstverlener scoort wel weer het hoogst op het nakomen van de tijdsplanning (7,4).

In totaal werden de crm-dienstverleners gewaardeerd met een gemiddeld cijfer 6,5.

Onderzoek

ICT Services Guide 2009 CRM
Bron: Computable ICT Services Guide 2009 (klik voor vergroting)

Het jaarlijkse onderzoek maakt deel uit van de ICT Services Guide 2009. In opdracht van Computable voerde TNS Nipo het onderzoek in februari en maart uit onder 1913 ict-managers en ambitieuze ict-professionals.

Computable vroeg de respondenten naar hun ervaringen met dienstverleners. Zij konden per topic rapportcijfers geven voor dienstverleners die actief zijn in dat ict-deelgebied, zoals crm. Respondenten konden per topic alleen de bedrijven waarderen waarmee ze daadwerkelijk ervaring hadden. Alleen dienstverleners die een significant aantal waarderingen ontvingen, werden opgenomen in de uiteindelijke lijst met rapportcijfers.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Resultaatgericht Samenwerken (RGS).

    RGS is een gestructureerde methode die vastgoedprofessionals direct ondersteunt bij kwaliteitsverbetering, kostenefficiëntie en verduurzaming.

    Computable.nl

    De principes van cloud-native techniek

    Cloud-native technologieën voegen flexibiliteit, schaalbaarheid en beveiliging toe en verlagen de operationele kosten voor de IT-omgeving. Hoe dragen Kubernetes, KEDA en AKS hieraan bij?

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Omzetgroei uit CRM-diensten halveert bijna

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    ‘CRM als webdienst is in trek bij overheid’

    Computable.nl
    ActueelData & AI

    Airbus doet ECM-zaken met Logica

    8 reacties op “Logica is beste CRM-dienstverlener 2009”

    1. Jaap schreef:
      19 mei 2009 om 09:46

      Zo zo Computable… Positieve berichtgeving over Logica, het moet niet veel gekker worden!

      Login om te reageren
    2. nike schreef:
      19 mei 2009 om 11:31

      Een zonnige dag en bij deze dank voor de waardering, beste klanten.

      Login om te reageren
    3. jaja schreef:
      19 mei 2009 om 11:46

      Gelukkig het jaar 2009 is nog niet voorbij

      Login om te reageren
    4. Robert van Dalen schreef:
      19 mei 2009 om 19:56

      Logica heeft duidelijk de opgaande lijn in 2009 weer te pakken.
      Een goed strategische visie, gemotiveerde medewerkers , goede dienstverlening en klantfocus beginnen zijn vruchten af te werpen.
      Ga zo door !

      Login om te reageren
    5. oud CMG-er schreef:
      19 mei 2009 om 22:58

      Beste Robert,

      Hoe kan je dat nu zeggen (met alle respect). Logica zit nu midden in een ingrijpende reorganisatie. Medewerkers die zich jaren hebben ingezet, worden nu overbodig verklaard. Iedereen in onzekere tijden. Ga maar eens solliciteren. Als je te horen krijgt dat je mag blijven, dan kan je nog niet blij zijn. Er moest wat gebeuren om een goede strategische visie neer te zetten, maar soms twijfel ik over de aanpak. Laatst de mensen in proeftijd bedankt voor hun inzet, nu dit en dan gaat er nog een verandering komen. Het aandeel laat nog niet zien, dat er een positieve verandering er aan zit te komen.

      Laten we hopen dat het gebeurt, maar ik zie het somber in.

      @Nike,
      Voor vele Logicanen was dit de meest donkere dag uit hun geschiedenis. Waarschijnlijk heb je een externe functie. Bel vandaag eens naar kantoor en vraag maar eens wie er binnen jou divisie het veld moeten ruimen. De knmi voorspelt voor vandaag een dag met nog meer zon. Ik twijfel of dat dan ook voor jou op gaat, als je weet wie je collega niet meer zijn.

      Login om te reageren
    6. Ook wel eens ontslagen schreef:
      20 mei 2009 om 08:59

      Wij in Nederland zijn niet gewend met ontslag om te gaan. Het is not done in onze cultuur. In Canada/Amerika is het normaal een paar keer in je leven ontslagen te worden. Er zijn nog ergere dingen te bedenken die in je leven kunnen gebeuren. De ICT trekt wel weer een keer aan, die mensen zijn dan zo weer aan het werk.

      Login om te reageren
    7. nike schreef:
      17 juni 2009 om 09:57

      oud cmg-er,

      je emotie is begrijpelijk, maar de reorganisatie is hard nodig geweest. Geheel eens met Robert: duidelijke visie, strategie en dit resultaat versterkt ons Logica gevoel.

      Nogmaals dank, klanten.

      Login om te reageren
    8. Mark Hyland schreef:
      23 juni 2009 om 12:20

      Beetje appels met peren vergelijken. Microsoft is helemaal geen dienstverlener maar een softwareleverancier. Het zijn ruim 50 Microsoft-partners die CRM-implementaties verzorgen. Daarnaast is het uiteraard goed en leuk de mening van de IT-er te ondervragen. CRM is echter veel meer een business ding dan een IT-ding. Veel belangrijker is dan ook wat de business-owner en meestal ook de opdrachtgever van een CRM-project vind. Ik vind de kwalificatie beste CRM-dienstverlener op basis van dit onderzoek dan ook niet echt betrouwbaar.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs