Het innovatieve extranet LondonNet van London Verzekeringen is door de jury van de Nederlandse Verzekeringsawards genomineerd voor een Gouden Schild in de categorie e-Business Award.
. Met LondonNet kan het verzekeringsproces volledig digitaal via de websites van tussenpersonen worden afgehandeld.
E-businessleverancier Quinity staat aan de basis van dit succes. Zij realiseerde op basis van de Quinity Insurance Solution, het gebruikersvriendelijke LondonNet. Verzekeren is voor alle betrokkenen makkelijker, sneller en transparanter, met forse besparingen in tijd, geld en papier. De Gouden Schilden worden op 11 juni 2009 uitgereikt in het nieuwe RAI Elicium in Amsterdam.
Internet optimaal benutten
De Nederlandse Verzekeringsawards worden in 2009 voor het eerst georganiseerd. Doel is om de bijzondere kwaliteiten binnen de branche zichtbaar te maken voor het Nederlandse publiek en deze verder te stimuleren. De e-business Award richt zich vooral op een effectieve inzet van ICT, die leidt tot voordelen van gemak, inzicht en besparing van tijd en kosten.
LondonNet. Voordelen voor alle betrokkenen
London Verzekeringen vermarkt haar schadeverzekeringen uitsluitend via een net van gekwalificeerde assurantietussenpersonen en ondersteunt hen optimaal in hun bedrijfsprocessen. Al meerdere jaren rekenen intermediairs en gevolmachtigden London tot de best presterende schadeverzekeraars. LondonNet speelt daarbij een belangrijke rol. De eisen die London stelt aan dit LondonNet en die Quinity helpt realiseren zijn dan ook hoog. Een modern en zeer gebruiksvriendelijk extranet, inclusief (gratis) webmodules voor elke schadeverzekering, waarmee op elk tijdstip consumenten via de website van hun tussenpersoon online informatie kunnen verkrijgen, premies kunnen berekenen en verzekeringen kunnen afsluiten. Ook kan men bestaande polissen inzien of wijzigen en kunnen schades online worden gemeld en binnen 24 uur worden afgehandeld. Nieuwe verzekeringsaanvragen accepteert LondonNet in veel gevallen automatisch en worden met korte doorlooptijden omgezet in digitale polissen, die men kan opslaan in de Digitale Poliskluis.
Focus op kerntaken
Met LondonNet worden tussenpersonen administratief ontlast. Zij kunnen zich daardoor focussen op hun kerntaken: new business, advies en service. Bestaande en potentiële klanten hebben bovendien laagdrempelig toegang tot online verzekeren, inclusief de persoonlijke support van de tussenpersoon.
Quinity aan de basis
Quinity staat aan de basis van LondonNet, dat is gerealiseerd op de modules van de Quinity Insurance Solution (QIS). Al in 2002 werd Quinity gevraagd om LondonNet te ontwikkelen. Quinity gold en geldt als een van de weinige e-Business specialisten die een dergelijk complex administratief online systeem succesvol kan realiseren. Ook nu nog is Quinity verantwoordelijk voor de doorontwikkeling en het onderhoud van LondonNet. De Quinity Insurance Solution wordt ook bij Allianz en Mondial Assistance ingezet voor extranet en polisadministratie.