Microsoft’s ceo Steve Ballmer zegt dat het succes van zijn bedrijf ligt bij zijn business partners. Die moeten bedrijven helpen met software die hen tevreden maken en hen helpt verder te groeien.
Ballmer zei dit tegen 6000 aanwezige partners op de Worldwide Partner Conference in New Orleans. Ballmer zei dat 2009 een ‘fenomenaal jaar’ is ondanks de economische crisis waar de leverancier ook last van heeft. Microsoft legt zijn kaarten op de nieuwe producten, zoals Windows 7 en Server 2008 R2, Office 2010, Windows Azure en andere nieuwe releases.Ook de zoekmachine Bing moet via business partner worden gepromoot.
Business intelligence, zoeksoftware (search) en portals zijn ook heel belangrijk voor het verdere succes van Microsoft en zijn partners. Partners moeten deze technologieën inzetten om bedrijven te helpen met het vinden van juiste informatie waar ze betere strategische beslissingen kunnen nemen. Partners moeten daarom uiterste best doen om de klant zo tevreden mogelijk te maken. Onder ander door hen te helpen met het verbeteren van productiviteit.
Ballmer zei verder dat de wereld niet in een recessie of in een depressie zit maar in een soort herstart (‘reset’). Volgens hem werd er de laatste jaren door de banken veel te veel geld uitgeleend en raakte de markt verhit. Volgens Ballmer wordt de economische opleving gestimuleerd door slimme it-oplossingen (uiteraard van Microsoft). "Dat geeft ons (Microsoft en partners) grote kansen."