Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Integratie van databronnen laat de marktkraam floreren

16 juli 2009 - 09:23ChannelData & AISAP
Redactie Computable
Redactie Computable

Terwijl we ons rijk rekenen met alle technologische gemakken waarmee wij ons omringen, zijn alle principes van de handel nooit veranderd. En dan maakt het niet uit of je vendor bent of reseller. Kennis van klanten vormt de kracht waarmee de marktkoopman zijn kraam laat floreren. Gesterkt door een kooplust opwekkende sfeer begint hij ze te doorgronden, signaleert koopsignalen en reageert adequaat.

In het hedendaagse zakendoen zijn we helaas totaal vervreemd van de gezelligheid rond een ouderwetse marktkraam. Koopman en kandidaat koper kennen elkaar nauwelijks. In de abstracte, virtuele handel lijkt prijs het enige mechanisme voor het al dan niet activeren van een transactie.

Schijn bedriegt. Immers, kennis van klanten is nog steeds een basis voor effectief zakendoen. Ook al zie je de klanten niet en spreek je ze niet elke dag persoonlijk, dan kun je toch veel informatie over ze vergaren. De hulpmiddelen zijn volop voorhanden, vooral dankzij het internet met de vele publiekstoegankelijke websites, de blogs en social software.

Waar het op aankomt is het slim combineren van al die openbare databronnen met onze bedrijfseigen data, ondergebracht in uiteenlopende applicaties als orderinvoer, de boekhouding of de logistieke administratie. Met integratie van de bestaande gegevensbronnen doen we niet anders dan wat de marktkoopman zijn levenlang doet: kennis vergaren van klanten.

Customer Relation Management oplossingen zijn beschikbaar voor alle soorten van ondernemingen, ongeacht hun omvang en marktpositie. Bedrijven die investeerden in een geïntegreerde CRM-oplossing spelen veel sneller in op de veranderende behoefte van hun klanten. Net als de marktkoopman weten ze exact wat de klant wil en herkennen ze onmiddellijk de koopsignalen.

Jan Koster

Solution Architect voor SAP CRM bij SAP Nederland

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    In detail: succesvolle AI-implementaties

    Het implementeren van kunstmatige intelligentie (AI) biedt enorme kansen, maar roept ook vragen op. Deze paper beschrijft hoe je als (middel)grote organisatie klein kunt starten met AI en gaandeweg kunnen opschalen.

    Meer lezen

    ActueelCarrière

    Kort: Atos benoemt Benelux-hoofd ai-tak, Eset-rapport, Sioux naar Singapore, Dell vernieuwt AI Factory

    Standards standaarden
    ActueelData & AI

    ‘Standaarden-organisaties moeten aan de bak’

    Remko Reinders op podium
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Salesforce: Ai-agent wint na voorzichtige start snel terrein

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Het hybride datacenter: ook AWS ziet dat de cloud is neergedaald

    ActueelData & AI

    Kort: Esri simuleert extreem weer, update over de Ai-fabriek, omkoping Coinbase (en nog meer)

    Remko Reinders alegemeen directeur Salesforce Nederland
    AchtergrondData & AI

    Salesforce NL: Technologie ai-agents is volwassen, nu komt het op durf aan

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs