Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Ingram Micro analyseert klanten voor leveranciers

17 juli 2009 - 14:43ActueelInnovatie & TransformatieIngram MicroTrend Micro
Mireille Sampimon
Mireille Sampimon

Distributeur Ingram Micro leert zijn klanten steeds beter kennen en stelt die klantkennis nu ook beschikbaar aan leveranciers. Een dertigtal leveranciers is de afgelopen weken ingegaan op het aanbod van de broadliner om het aankoopgedrag van partners die hun producten verkopen te analyseren.

Ingram Micro combineert informatie uit zijn CRM-systeem met die van de website en bijvoorbeeld feedback op marketing campagnes. Binnenkort wordt een marketing resource management-systeem geïnstalleerd om nog meer kennis over klanten te kunnen vergaren. "We gaan steeds meer de business intelligence kant uit", zegt marketing manager Jacob Koster.

Koster vindt het allesbehalve vreemd dat leveranciers een distributeur gebruiken om hun partners beter te leren begrijpen. "Wij hebben nu eenmaal een beter beeld van de resellers dan de leverancier zelf. Dat komt doordat wij kunnen zien welke producten van andere vendors de partners kopen."

Volgens Koster zijn niet alleen de leveranciers erbij gebaat dat zij hun partners beter leren kennen, maar ook de partners. "Leveranciers kunnen gerichter communiceren met het kanaal. Nu zijn marketing acties vaak heel breed. Terwijl een bepaald soort partner bijvoorbeeld meer heeft aan een training dan aan korting. Resellers zullen een meer relevante propositie krijgen."

Een van de leveranciers die is ingegaan op Ingram Micro’s aanbod om klantgegevens diepgaand te analyseren is Trend Micro. Marketing manager Mireille Boetje vond het "erg interessant" om de verkoopgeschiedenis van de producten eens goed tegen het licht te houden. "Een aantal aannames die we al hadden, werden bevestigd. Zo hadden we het idee dat ons small business portfolio vooral verkocht werd door kleinere resellers en dat we bij de grotere spelers in die markt relatief minder marktaandeel hadden. Dat blijkt inderdaad zo te zijn."

Die bevestiging is volgens Boetje een reden om plannen die Trend Micro al had versneld uit te voeren. "Zo willen we meer account managers inzetten om bijvoorbeeld e-tailers te interesseren voor ons portfolio. De afgelopen jaren hebben we vooral de breedte gezocht, nu willen we meer de diepte in."

Meer over

Diensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Digitale connectiviteit en cybersecurity in de logistiek

    Praktische paper over logistiek in een steeds digitalere wereld

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Eén reactie op “Ingram Micro analyseert klanten voor leveranciers”

    1. Roz schreef:
      20 juli 2009 om 13:00

      Toppie!

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Security & Awareness

    NIS2: Europese richtlijn maakt cyberse...

    De Europese NIS2-richtlijn zet cybersecurity definitief op de strategische agenda. Organisaties in vitale sectoren krijgen te maken met strengere eisen...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    later digitale hub
    Innovatie & Transformatie

    Kort: Nederland dreigt digitale hub-positie te verliezen, grondrechten in de ai-verordening (en meer)

    agentic ai
    Data & AI

    Fundamentele transformatie in 2026 door agentic ai

    Innovatie & Transformatie

    Neuro-adaptieve ai: volgende tech-revolutie start in Delft en Berlijn

    Data & AI

    Waarom AWS een oude server te pletter liet vallen

    Innovatie & Transformatie

    Atos breidt voetbal-activiteiten uit naar Zuid-Amerika

    test
    Innovatie & Transformatie

    Van interne tests naar succesvol extern gebruik

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs