Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Freecom lanceert ’tough’ consumenten challenge

03 augustus 2009 - 15:404 minuten leestijdActueelCloud & InfrastructuurFreecom
Redactie Channelweb
Redactie Channelweb

Freecom introduceert een nieuwe Europese consumenten promotie. De ‘ToughChallenge’, die tot eind van dit jaar loopt, is een innovatieve consumentenpromotie en daagt elke consument uit om de beste en stevigste mobiele harde schijf ter wereld te vinden. Tegelijkertijd is de actie bedoelt om resellers de ’toughest’ communicatie-tool in handen te geven bij de verkoop van harde schijven.

De promotie is gebaseerd op de bekroonde ToughDrive harde schijven en nodigt elke consument uit om met het bewijs te komen dat er een betere mobiele harde schijf bestaat dan de Freecom ToughDrive. En wie daarin slaagt, krijgt het volledige aankoopbedraag van zijn ToughDrive tweemaal terug.

De uitdaging
De ‘ToughChallenge’ benadrukt dat gebruikers van een ToughDrive 100% tevreden zijn met hun aankoop, maar brengt ook een ludieke uitdaging om hun eigen ToughDrive te vergelijken met een een andere mobiele harde schijf. Als iemand er in slaagt een betere mobiele harde schijf dan de ToughDrive te vinden, dan keert Freecom het volledige aankoopbedrag van de ToughDrive tweemaal uit. Deze unieke promotie en tevens sterke communicatie-tool voor Freecom business partners start vandaag en loopt tot eind 2009. Alle inzendingen moeten voor 31 december 2009 worden ingediend en kunnen gemaild worden naar; thebestharddrive@freecom.com of worden geüpload (films) via YouTube waarna de link wordt gemaild naar Freecom. Op de interactieve website vindt men alle voorwaarden. Laat de "Toughgames" maar beginnen…

Voor de unieke ‘ToughChallenge’, heeft Freecom een speciale website gelanceerd; www.thebestharddrive.com. Deze website werd ontwikkeld zodat consumenten eenvoudig informatie kunnen vinden, aan de uitdaging kunnen deelnemen en mogelijk bewijs kunnen aandragen van een betere betere mobiele harde schijf dan de ToughDrive. Wordt het bewijs van een betere mobiele harde schijf dan een ToughDrive geleverd, dan vergoedt Freecom het volledige aankoopbedrag van de ToughDrive twee keer terug. Ook heeft de website de functie als sterk communciatie-instrument voor iedere reseller.

De ToughDrive familie
De line-up bestaat uit bekroonde 2.5-inch mobiele harde schijven, gegoten in stijlvolle siliconen designs. Door het anti-shock mechanisme en de siliconen behuizingen bieden ze de beste vorm van bescherming. Ze overleven zelfs een val van twee meter hoogte. Tevens zijn de ToughDrives voorzien van ‘embedded hardware password protection’ waardoor – ook bij diefstal of verlies – de data beveiligd blijft en enkel toegankelijk blijft voor de gebruiker.

Echt mobiel zijn ze zeker te noemen, want elke ToughDrive heeft een geïntegreerde aansluitkabel en is een voedingsadapter overbodig. Hierdoor is het vergeten van een kabel dan ook verleden tijd. ‘Power’ krijgen de ToughDrives via de (Turbo) USB- of FireWire kabel. Bovendien werken ze fluisterstil, omdat ze geen ventilator nodig hebben om af te koelen.

Freecom, met 20 jaar storage-ervaring, lanceerde 2,5 jaar geleden de eerste ToughDrive om de sterk groeiende vraag naar mobiele opslag direct te voorzien van de beste bescherming. Zo zijn waardevolle gegevens in elke situatie, optimaal beschermd. Kort hierna volgde de ToughDrive Custom. Hiervan kan het ontwerp naar wens worden aangepast of zelf eenvoudig worden onworpen. Dit maakte de ToughDrive Custom meteen de eerste ‘aanpasbare’ mobiele harde schijf ter wereld. In 2008 werd het assortiment uitgebreid met de ToughDrive Leather, een exclusieve versie met bruine lederen behuizing. De jongste telg heet de ToughDrive Sport. De ToughDrive Sport, met zijn sporty uiterlijk en langere aansluitkabel, is verschillend van alle andere ToughDrives maar biedt dezelfde maximale data-bescherming als de rest van de familie.

Tussen de eerste grijze ToughDrive en de Sport ontwikelde Freecom voor Apple Europe een speciale versie van de ToughDrive Custom, de ToughDrive Custom Special Edition. Deze speciale editie wordt geleverd inclusief zes gekleurde sleeves en is Mac geformatteerd. Naar de Special Edition heeft Freecom nog een speciale ToughDrive voor Mac-gebruikers; de ToughDrive Pro. Deze spierwitte versie, heeft een geïntegreerde FireWire-kabel en een USB-interface.

Meer over

Storage

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Kies de juiste virtualisatie-aanpak

    Vergelijk drie krachtige open source-oplossingen: Proxmox, Kubernetes en OpenStack

    Computable.nl

    Beveiliging begint bij de Server

    Is serverhardware de blinde vlek in het securitybeleid? Waarom lifecycle-denken cruciaal is voor IT-security

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Pieter de Haer, Portfoliomanager Previder

    Partnerartikel
    AdvertorialCloud & Infrastructuur

    Hybride cloud: belofte of valkuil?

    Pieter de Haer, Portfoliomanager Previder De hybride cloud is de belofte van dit moment. Organisaties zien een model voor zich...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Martin Merz
    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Geen one-size-fits-all bij soevereine cloud SAP

    OpinieSecurity & Awareness

    Cloud-soc stelt nieuwe eisen aan teams, tools en processen

    Michael Teichmann
    AchtergrondCarrière

    Topmanager onderschat digitale dreiging schromelijk

    Pieter de Haer, Portfoliomanager Previder
    AdvertorialCloud & Infrastructuur

    Hybride cloud: belofte of valkuil?

    ActueelCloud & Infrastructuur

    SAP investeert miljarden in digitale soevereiniteit EU

    OpinieSecurity & Awareness

    Cloudsecurity als fundament voor groei

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs