Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Vebeterd inzicht in de tijdsgeest met Google Insights for Search, nu beschikbaar in het Nederlands

18 augustus 2009 - 08:073 minuten leestijdActueelCloud & InfrastructuurGoogle

Insights for Search, de tool die iedereen in staat stelt om meer te weten te komen over zoektrends, uitgesplitst naar regio en tijdstip, is met ingang van vandaag beschikbaar in het Nederlands. Met Google Insights for Search kun je de populariteit van zoekopdrachten vergelijken en analyseren en kun je inzicht krijgen in de huidige tijdsgeest.

Vanaf vandaag biedt Insights tevens een reeks van nieuwe diensten. Je kunt Insights nu gebruiken om zoektrends voor bepaalde trefwoorden te laten voorspellen aan de hand van historische trends en zoekpatronen. Daarnaast kun je kun je  de belangstelling voor bepaalde zoektermen door de tijd heen raadplegen door ze op een geanimeerde kaart te laten weergeven. Deze kaarten geven aan hoe de belangstelling voor bepaalde zoektermen zich door de tijd heen in verschillende regio’s ontwikkelt.
 
Of, je nou een econoom bent die economische trends wil analyseren, een voetbalfanaat die geïnteresseerd is in de populariteit van sport gerelateerde zoekopdrachten, of een adverteerder die een lijst van zoekwoorden wilt uitbreiden, met Google Insights for Search kun je alle gewenste antwoorden vinden. Met behulp van Insights kun je onder meer het volgende doen:
 
– De verwachte toekomstige populariteit van zoekopdrachten raadplegen – met behulp van de voorspellingsfuncties kun je achterhalen met welke frequentie er naar verwachting door gebruikers naar een bepaald onderwerp zal worden gezocht.

– Een geanimeerde kaart raadplegen – bekijk hoe de wereldwijde belangstelling voor een bepaald onderwerp zich door de tijd heen ontwikkelt.

– Vergelijkende grafieken in je website opnemen – je kunt nu op eenvoudige wijze alle grafieken van Insights for Search aan je website toevoegen.

– Zoektrends- je kunt nu nagaan of de belangstelling van gebruikers voor een bepaald onderwerp stijgt of juist daalt. Om de populariteit van trefwoorden te vergelijken, voer je simpelweg de verschillende trefwoorden in, gescheiden door een komma.

– Regionale interesse – Ga na in welke landen, steden en regio’s de meeste belangstelling voor een bepaald onderwerp is. Klik op een locatie op de populariteitskaart om meer te weten te komen over de zoekfrequentie in een specifieke regio.

– De meest populaire en in populariteit stijgende zoekopdrachten – je kunt nu achterhalen welke zoekopdrachten die met jouw interesses verband houden het populairst zijn, en welke trefwoorden in populariteit toenemen.

– Inzichten verfijnen per categorie – je kunt nu de meest populaire zoekopdrachten raadplegen voor een specifieke categorie, zoals ‘Bekende personen’, of populaire zoekopdrachten voor ‘Automerken’. Om gedetailleerde resultaten te verkrijgen kun je een datum, regio of onderwerp opgeven.
 
"Insights for Search geeft je een kijkje in de tijdsgeest ", aldus Yossi Matias, directeur van het R&D Center van Google Israël, waar Trends and Insights for Search wordt ontwikkeld. "Datgene waar de wereldwijde gebruikers van Google naar zoeken, biedt inzicht in wat mensen overal ter wereld interessant vinden. Inzicht in brede trends kan van onschatbare waarde zijn voor adverteerders, marketeers en iedereen die meer over de wereld om zich heen wil weten".
 
Je kunt Google Insights for Search uitproberen op www.google.nl/insights/search.

Meer over

Architectuur

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    Europese Unie
    AchtergrondData & AI

    Wake-up call voor inkopers ai

    Vrouwe Justitia
    ActueelCloud & Infrastructuur

    VMware haalt bakzeil bij Haagse rechter om Rijkswaterstaat

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Groningse doorbraak bij 3d-printtechniek voor robotjes

    Ontslagen
    ActueelCarrière

    ASML ontslaat it-manager om dubbelrol, IFS brengt ai-agent naar fabrieksvloer (en meer)

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Overname E-Storage is voor PQR strategische zet in bescherming klantdata

    ActueelSecurity & Awareness

    Kort: PQR lijft E-Storage in, Fox-IT en Xerox it-partners van de Navo-top (en meer)

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs