Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Colt tast nog in duister over netwerkstoring

10 september 2009 - 09:48ActueelCloud & InfrastructuurColt
Diederik Toet
Diederik Toet

De grootschalige storing die het netwerk van Colt dinsdag 8 september trof, is nog niet verholpen. ‘We proberen het netwerk te stabiliseren en onze klanten één voor één weer aan te sluiten’, vertelt woordvoerster Kirstie Phimister van Colt. De problemen doen zich volgens haar voor bij een beperkt aantal klanten. Ze wil echter niet zeggen hoeveel. De Britse netwerk- en telecomleverancier hoopt dat de problemen voor het weekend zijn verholpen.

Dinsdag 8 september vielen in diverse Europese steden, waaronder Amsterdam, ip-diensten van Colt uit. De diensten variëren van internettoegang, ipvpn, lanlink en ethernet tot ip access. Telefonie en de meeste datadiensten doen het volgens het netwerkbedrijf wel. De voorlichtster ontkent dat de storing is veroorzaakt door een kabelbreuk op de bodem van de Noordzee, zoals in de media werd gesuggereerd.

SLA’s

Door de storing voldoet Colt in veel gevallen waarschijnlijk niet aan de service-level agreements (SLA’s) ofwel prestatieafspraken met klanten. Volgens Phimister is dat echter van latere zorg. ‘Onze eerste prioriteit ligt bij het weer aansluiten van klanten. Pas daarna zullen we in overleg met hen de SLA’s bekijken.’ Ze zegt dat Colt met elke klant andere afspraken maakt over zaken als minimale beschikbaarheid en de gevolgen van het schenden van de prestatieafspraken.

Nadat de klanten weer zijn aangesloten op het netwerk en alle problemen zijn verholpen, start Colt een uitgebreid onderzoek naar de exacte toedracht van de storing. De woordvoerster wil niet zeggen hoeveel Nederlandse klanten door de storing zijn getroffen.

Glasvezel

Naast Amsterdam zijn de locaties in Brussel, Londen, Genève, Dublin, Zürich, Milaan, Frankfurt en Wenen getroffen. In totaal heeft Colt in heel Europa achttien datacenters. Die zijn onderling en naar klanten verbonden met eigen glasvezelkabels. Er zijn ook onderzeese verbindingen naar Noord-Amerika.

 

Meer over

NetwerkbeheerTelecom

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Opgerolde online-drugsmarkt gebruikte Nederlandse infrastructuur

    Nationale Politie
    ActueelOverheid

    Politie tijdens NAVO-top beter voorbereid op uitval van C2000

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Europese it moet nú regie pakken

    OpinieData & AI

    Maak ai saai!

    ActueelData & AI

    Cisco sorteert voor op komst van ai-agenten

    AchtergrondData & AI

    Nvidia lanceert 20 nieuwe ai-fabrieken in Europa, maar passeert Nederland

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs