Salesforce.com, de onderneming voor zakelijke cloud computing, introduceert ‘Behind the Cloud’. Dit is een nieuw boek van Marc Benioff, CEO van salesforce.com en tevens medeoprichter van het bedrijf.
Behind the Cloud’ beschrijft voor het eerst vanuit een persoonlijk perspectief de visie op het oprichten van een succesvolle cloud computing-organisatie. Het boek legt uit hoe salesforce.com organisaties in de cloud bracht in een tijdperk dat werd gedomineerd door op consumenten gerichte cloud-diensten als Facebook, Google en Twitter. Benioff deelt een persoonlijk verhaal over de situaties waarin salesforce.com terecht kwam op weg naar de top.
Het boek biedt lezers een praktische leidraad met tien handleidingen en 111 klantverhalen. Hierdoor kunnen ondernemers en managers gebruik maken van de geheimen achter salesforce.com’s succes. Zij kunnen lezen over het ontstaan van salesforce.com en hoe de organisatie binnen tien jaar uitgroeide van een idee tot een miljardenbedrijf. ‘Behind the Cloud’ gaat verder dan alleen de technologie. Benioff gaat ook in op het vernieuwende, geïntegreerde filantropiemodel van de organisatie. Dit model heeft gezorgd voor 14 miljoen dollar aan donaties, 150.000 arbeidsuren aan gedoneerde dienstverlening en 6.000 succesvolle non-profit organisaties die draaien op diensten van salesforce.com. Het boek is geschikt voor iedere ondernemer en iedereen die geïnteresseerd is in cloud computing.
"Met ‘Behind the Cloud’ bied ik een handleiding voor het opbouwen van een winstgevende organisatie die goed omgaat met personeel, goede service biedt aan klanten en goed zorgt voor de gemeenschap", zegt Marc Benioff. "Zeker nu ondernemers sneller en goedkoper dan ooit bedrijven starten, kan het toegankelijke advies uit het boek helpen om op te vallen, beter te vernieuwen en sneller te groeien in iedere economische situatie."
Carlye Adler is co-auteur van het boek. ‘Behind the Cloud’ bevat verder een voorwoord van Michael Dell, voorzitter en CEO bij Dell