De Media-Saturn Group integreert de product content van ICEcat, een onafhankelijke wereldwijde uitgever van productcatalogi, in haar Product Information Management (PIM) systeem.
Door ICEcat te integreren in haar PIM systeem, heeft de Media-Saturn Group automatisch toegang tot 700.000 product data-sheets van meer dan 4000 merken ten behoeve van haar cross-mediale uitingen, zoals webshops. Verder, zal ICEcat zorg dragen voor de volledige afdekking van geselecteerde IT-, consumentenelektronica- en Telecom-categorieen. ICEcat levert een open systeem aan Media-Saturns leveranciers, waarin zij productinformatie just in time kunnen toevoegen. Dit schept kansen voor deze leveranciers om te investeren in de kwaliteit van hun productinformatie opdat de klanten van Media Markt en Saturn de best mogelijke koopinformatie ter beschikking krijgen.
Op dit moment wordt ICEcat reeds gesponsord door meer dan 200 serieuze merken (zie de lijst Open ICEcat sponsoren: http://www.openicecat.com/nl/menu/partners/index.htm). Samenwerken met ICEcat reduceert volgens de dienstverlener de ecommercekosten in het verkoopkanaal, wat in de huidige tijd van economisch herstel extra belangrijk is. Tevens helpt ICEcat resellers om hun klanten beter te informeren over producten en compatibele opties. In een gezamenlijke inspanning met de Media-Saturn Group, worden belangrijke fabrikanten die nog niet meelopen in het Open ICEcat kwaliteitsproces benaderd om alsnog mee te doen. Martijn Hoogeveen, CEO of ICEcat voegt hieraan toe: "Open ICEcat is een kanaalstandaard geworden in slechts vier jaar tijd, aangezien de meeste fabrikanten snel de voordelen begrijpen voor hun kanaalpartners: betere productinfo, lagere transactiekosten, en meer online zichtbaarheid van producten wat tot meer verkoop leidt. Voor Media Markt en Saturn betekent dit dat de service-orientatie richting klanten versterkt kan worden.