Op de 2010 International Consumer Electronics Show, laat Cisco zien wat zijn visie voor een ‘connected life’ in de praktijk voor de consument betekent. Tijdens de beurs toont Cisco nieuwe producten op het gebied van thuisnetwerken en consumentenvideo en kondigt het nieuwe partnerships aan met media- en entertainmentbedrijven. Daarnaast geeft het bedrijf zijn visie op de toekomst van videocommunicatie voor de consument.
Cisco CES 2010 – samenvatting van het nieuws:
Telepresence thuis
Tijdens CES deelt Cisco ook zijn visie op de ontwikkeling van een geheel nieuwe categorie videocommunicatie: telepresence thuis. Dit maakt gebruik van de bestaande HDTV- en breedbandverbindingen van consumenten en zorgt voor een bijzondere videocommunicatie-ervaring in de woonkamer. Cisco start dit voorjaar proeven met telepresence thuis in de VS, met Verizon als eerste partner. Later dit jaar zal ook worden gestart met proeven in Europa, onder meer in Frankrijk, met France Telecom. IDC voorspelt dat in 2010 32 miljoen Amerikaanse huishoudens de vereiste breedbandverbinding hebben voor een hoge kwaliteit telepresence thuiservaring. De aankondigingen zijn een logisch vervolg op het succes in de zakelijke telepresence-markt. Cisco TelePresence is inmiddels de snelst groeiende zakelijke technologie van het bedrijf.
Snelle groei gebruik Flip Video
Een ander consumentenproduct van Cisco, de Flip Video, kent eveneens een enorme groei. Alleen al in 2009 zijn meer dan een miljoen Flip Videos geüpload met de FlipShare-software. Deze uploads komen overeen met drie miljoen minuten aan Flip Videos, wat gelijk staat aan meer dan zes jaar ononderbroken videostreaming. Dit betekent een stijging van 395% vergeleken met december van het jaar daarvoor. Daarnaast werd 42.000 gigabytes aan video gestreamd in december. Dit is 525% meer dan het jaar ervoor. De cijfers wijzen daarbij ook op een sterke toename van het gebruik van HD video door consumenten.
Nieuwe klanten, functionaliteit en professionele service-opties voor het Cisco Eos social entertainment-platform
Naast Warner Music Group implementeren nu ook Travel Channel, All Access Today en The Eleven Seven Music Group / Tenth Street Entertainment het snelgroeiende Cisco Eos-platform. Cisco kondigt tegelijkertijd een nieuw Eos partnerprogramma aan en nieuwe Eos-functies, waaronder Facebook Connect-integratie, tools voor site migratie en functionaliteit voor het beheren van groepen. Cisco Eos is een gehost Software-as-a-Service-platform waarmee media- en entertainmentbedrijven efficiënter social entertainmentervaringen kunnen creëren en beheren rond hun portfolio’s en merken.
Cisco levert NBC een Medianet – een media-aware Internet Protocol (IP) video netwerkinfrastructuur – voor de 2010 Olympische Winterspelen in Vancouver.
Cisco en NBC hebben hun samenwerking voor de Vancouver Games uitgebreid om de Spelen via een end-to-end IP-video-oplossing aan kijkers aan te bieden, van videoproductie tot content management en distributie. Cisco’s IP Next-Generation Network (IP NGN) video-infrastructuur stelt NBC-personeel in staat beelden real-time te bewerken in Vancouver, New York en Las Vegas. Ook maakt het de snelle overdracht van zeer grote bestanden mogelijk en presentatie ervan op drie schermtypes, TV, PC en smartphone.