HP heeft een probleem van een MyCom klant opgelost na tussenkomst van een ombudsman. Dit staat in het Leidsch Dagblad in het artikel ‘MyCom kan voorbeeld nemen aan HP’.
Die klant uit Leiden nam contact op met HP nadat haar HP pc defect raakte en door MyCom gedeeltelijk vergoed wilde worden. Lees het hele artikel in het Leidsch Dagblad.
Leuke klant heb je dan zeg ! Die vrouw koopt een PC bij MyCom en claimt schades aan de computer. Maar is niet bereid om de schades te tonen in de winkel of dmv foto’s. Of te wel MyCom moet op basis van GEEN fysiek bewijs een schade oplossen en/of vergoeden. Deze mevrouw vond het niet nodig om naar de winkel te gaan omdat ze dan iemand anders moest vragen mee te gaan. Ze heeft MyCom dus niet een eerlijke kans gegeven en gaat vervolgens ook nog in de krant MyCom afzeiken.
(p.s. niet werkzaam bij MyCom of gerelateerde bedrijven).
Het is duidelijk dat zowel bovenstaande reageerder en ook Mycom weinig snappen van “klanten service”.
Uit het artikel komt naar voren dat deze mevrouw duidelijk een oudere vrouw is, in ieder geval niet een klant die even makkelijk z’n pc naar een winkel mee sleept of in een hand omdraai zelf digitale foto’s aanlevert.
Mycom had deze negatieve berichtgeving kunnen voorkomen door ipv de procedures eerst het belang van hun eigen klant voorop te stellen. Deze klant voelt zich terecht in de kou gezet en heeft een nare smaak aan het geheel overgehouden. Het is te prijzen dat HP de klant en niet terug naar Mycom stuurt.
1 ding weet ik zeker, deze mevrouw en de rest van haar familie, vrienden etc. koopt niks meer bij Mycom.
Mycom kan hier een waardevolle les uit trekken.. het loont om te luisteren naar je klant, klanten service kost wellicht geld maar negatieve publiciteit kost veel meer geld. TV prrogramma’s zoals radar of kassa en diverse forums op het internet pesten bedrijven niet, maar zijn juist super waardevol om als bedrijf te laten zien dat je een eindgebruiker serieus neemt. Nu maar hopen dat Mycom van z’n fouten leert!