Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

UWV stopt met HP Openview-tool

04 februari 2010 - 14:19ActueelOverheidHP Inc.UWV
Rik Sanders
Rik Sanders

UWV gaat zijn servicemanagementtool HP Openview Service Desk 4.5 vervangen. Het Uitvoeringsinstituut Werknemersverzekeringen heeft hiertoe besloten omdat HP stopt met de ondersteuning van deze versie. Omdat bij een overstap naar de meeste recente versie van de HP-servicetool de migratiekosten boven de wettelijke aanbestedingsgrens uitkomen, heeft het UWV een tender uitgeschreven voor zowel de nieuwe programmatuur als de implementatie ervan.

Volgens UWV kwam de aankondiging van HP om HP Openview Service Desk 4.5 uit te faseren, niet als een verrassing, omdat de ondersteuning van oude softwareversies niet oneindig duurt. Daarnaast is een overstap naar een hogere versie nodig omdat de uitvoeringsinstantie steeds meer beperkingen constateerde in het gebruik ervan.

Het aantal gebruikers van ITSD4.5 -zoals de tool binnen de organisatie wordt genoemd- is met 1200 behoorlijk groot. Uit onderzoek naar de kosten van een overstap naar de meest recente versie, HP Service Manager 7, bleek dat de migratiekosten boven de aanbestedingsgrens zouden komen. Daarom heeft UWV een aanbesteding uitgeschreven voor zowel de nieuwe software als de invoering ervan. Andere marktpartijen dan HP kunnen zich dan ook inschrijven.

Meer over

Aanbesteding

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme toegang vs. onzichtbare cyberrisico’s in de Zorg

    In zorginstellingen is een constante stroom van personeel, patiënten en bezoekers. Maar hoe zorg je ervoor dat gevoelige gebieden beschermd blijven zonder de dagelijkse gang van zaken te verstoren? Hoe herken je eventuele zwakke plekken in het netwerk?

    Computable.nl

    In detail: succesvolle AI-implementaties

    Het implementeren van kunstmatige intelligentie (AI) biedt enorme kansen, maar roept ook vragen op. Deze paper beschrijft hoe je als (middel)grote organisatie klein kunt starten met AI en gaandeweg kunnen opschalen.

    Computable.nl

    Cybercrime Trendrapport 2024

    Een uitgebreide paper over de nieuwste bedreigingen en ruim 50 best-practices in beveiliging.

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelOverheid

    UWV bereidt tenders beheer en hardware voor

    Computable.nl
    AchtergrondGovernance & Privacy

    UWV: in etappes naar betere tijden

    Computable.nl
    ActueelCarrière

    UWV trekt nieuwe detacheerders aan

    Computable.nl
    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Module HP Openview optimaliseerst processen

    Computable.nl
    ActueelCarrière

    CIO Thijs Vervaat vertrekt bij UWV

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    UWV selecteert Scholten Awater en HP

    14 reacties op “UWV stopt met HP Openview-tool”

    Nieuwere reacties »
    1. PaVaKe schreef:
      4 februari 2010 om 21:02

      Nu weet ik niet hoe groot het UWV tegenwoordig is, maar 1200 gebruikers van de openview servicedesk lijkt me nogal veel.

      Login om te reageren
    2. ICT-er bij UWV schreef:
      4 februari 2010 om 21:30

      In totaal werken er ca. 20.000 man bij het UWV, waarvan zo’n 2.000 in de IV-functie. Dus dan kom je al snel bij >1.000 gebruikers van een service managementtool. FB-ers e.d. gebruiken hem tenslotte ook.

      Login om te reageren
    3. Loewie schreef:
      4 februari 2010 om 21:47

      Misschien is Microsoft System Center Operations Manager wel wat voor ze, kun je meer mee monitoren dan HP hardware alleen, als je dan toch moet investeren waarom dan niet “alle” systemen monitoren

      Login om te reageren
    4. PaVaKe schreef:
      4 februari 2010 om 22:43

      @ICT-er bij UWV

      Sorry, maar IV en FB zegt me zo niets (IV is bij mij IntegratieVerifcatie bijvoorbeeld)

      Maar, 1200 servicedesk-stations op 20000 gebruikers, ruwweg 1 op 17 …. vind ik best veel

      Login om te reageren
    5. ICT-er bij UWV schreef:
      4 februari 2010 om 22:47

      @ PaVaKe

      IV is bij ons InformatieVoorziening. En FB Functioneel Beheer.

      Wat ik bedoelde is dat ITSD voor meer wordt gebruikt dan servicedesk (daar werken een paar honderd mensen). Ook offertes, changes en dergelijke staan erin. Het wordt dus iets breder gebruikt.

      Login om te reageren
    6. PaVaKe schreef:
      5 februari 2010 om 12:39

      @ICT-er bij UWV

      dat verklaart e.e.a., bedankt

      Wel jammer dat het weer via een aanbesteding moet. Betekent in het ergste geval dat je, naast de implementatie en testen van nieuwe software, ook nog eens 1200 mensen moet trainen in een nieuw tool.

      Dan moet het nieuwe pakket toch wel heel veel goedkoper zijn dan een upgrade naar de nieuwe HP versie

      Login om te reageren
    7. Wim schreef:
      5 februari 2010 om 13:05

      Wij hebben een positieve ervaring met een NL monitoring tool uit Drachten. Weet niet of de naam genoemd mag worden, maar het is TSMS.

      Login om te reageren
    8. Sander schreef:
      5 februari 2010 om 15:34

      @ Loewie en Wim

      HP Service Desk is geen IT monitoring tool, maar een tool voor de administratieve ondersteuning en automatisering van de ITIL / Service management processen. Een meer voor de hand liggende vervanging zou zijn BMC Service Desk Express, BMC ITSM, Topdesk, etc…

      Login om te reageren
    9. haha schreef:
      5 februari 2010 om 19:16

      Waarom niet gewoon verder met Prolin? Zij hebben inmiddels de update/upgrade op HP OpenView Service Desk 4.5 ontwikkeld. Op deze manier hoeft UWV helemaal geen tender uit te schrijven, alleen maar over te stappen van HP naar Prolin. SMART?

      Login om te reageren
    10. Frank H schreef:
      6 februari 2010 om 18:59

      @haha
      Lijkt me een onverantwoorde keuze om voor een groot bedrijf te gaan over stappen naar een klein bedrijfje, dat wat software in elkaar knutselt. Is misschien leuk voor het klein bedrijf. Een beetje serieus bedrijf zal nooit zo’n oplossing nemen.

      Login om te reageren
    Nieuwere reacties »

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs