HP breidt deze week zijn productportfolio printoplossingen voor de detailhandel uit. Deze uitbreiding is ontworpen om retailers te helpen op winstgevende manier hun in-store fotoaanbod te vergroten en bovendien in te spelen op een groeimarkt met een wereldwijde omzet van €56 miljard¹.
HP Photo Center 5 Premier en HP Instant Print Solution ontwikkelen in-store fotoproducten van hoge kwaliteit binnen enkele minuten. De veelzijdige HP Photo Center 5 Premier kan aangesloten worden op de bestaande infrastructuur van het lab van de retailer of als een volledige oplossing dienen. De HP Instant Print Solution is een self-service baliesysteem waar consumenten bestellingen voor prints en creatieve producten kunnen plaatsen.
Partnerschappen met nieuwe populaire sport- en entertainmentmerken, zoals Live Nation, Sesamstraat en Warner Bros. Consumenten kunnen kiezen uit 18 verschillende producten zoals posters, kalenders en wenskaarten². Daarnaast ligt de focus van HP op het uitbreiden van het huidige klantportfolio. Het bedrijf verwacht in 2010 zijn aanwezigheid op de wereldwijde markt voor retail printoplossingen te vergroten met 300 procent.
HP Photosmart ML1000D print dubbelzijdige fotoboekpagina’s en kalenders en bespaart daarmee op energie, mankracht en chemicaliën. De HP Photosmart ML1000D is de eerste droge inkjet minilab die in-store, 1-uurs productie van fotoboeken en kalenders van de hoogste kwaliteit mogelijk maakt op diverse formaten. De ML1000D verbruikt een derde van de energie, heeft vanaf standby een opstarttijd van slechts 10 minuten en maakt gebruik van gerecyclede inktpatronen.