Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Storing DigiD is opgelost

25 maart 2010 - 15:00ActueelCloud & InfrastructuurAtosBelastingdienst
Rik Sanders
Rik Sanders

De storing met DigiD is verholpen, maar de precieze oorzaak is nog onduidelijk. Waarschijnlijk heeft het te maken met een ingetrokken certificaat. De storing kwam de afgelopen dagen erg ongelegen, omdat veel mensen bezig zijn met hun belastingaangifte.

DigiD doet het weer, de storing is verholpen, meldt het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. Iedereen met een digitale handtekening van DigiD kan weer contact leggen en zaken doen met overheidsdiensten als de Belastingdienst, gemeenten, uitkeringsinstanties en de studiefinanciering. Een woordvoerster meldt dat de storing te maken had met een (ingetrokken) beveiligingscertificaat, maar of dat de definitieve oorzaak is, is officieel nog niet vastgesteld.

Uitbesteed

Doordat het tijdens de storing niet mogelijk was persoonlijk via internet contact te leggen met overheidsinstanties, zijn er geen onveilige contacten en transacties geweest, stelt BZK. Beheerder van DigiD is Logius, de dienst digitale overheid van het ministerie (het vroegere GBO.Overheid). Die heeft het ict-infrastructuurbeheer en applicatiebeheer weer op zijn beurt uitbesteed aan Atos Origin. De dienstverlener verzorgt het huisvesten van de DigiD-applicaties, inclusief website, middleware, databases en het uitvoeren van preventief en correctief onderhoud aan de applicaties. Eind juni loopt het contract met Atos Origin af.

Meer over

DatabasesDigiDMiddlewareSoftwarebeheer

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    Computable.nl
    OpinieGovernance & Privacy

    GBO.overheid wordt Logius: Da’s logisch toch?

    Computable.nl
    ActueelOverheid

    GBO.Overheid verandert naam in Logius

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    KPN bouwt poort voor overheidstransacties

    Belastingdienst
    ActueelInnovatie & Transformatie

    DigiD is niet de oorzaak van problemen Belastingdienst

    DigiD
    ActueelGovernance & Privacy

    DigiD en BSC krijgen Europese prijs

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Computerstoring legt DigiD dag lang plat

    104 reacties op “Storing DigiD is opgelost”

    « Oudere reacties
    Nieuwere reacties »
    1. SoulFlower schreef:
      28 maart 2011 om 22:21

      Yes!
      Bij mij is het dan eindelijk gelukt…..
      na minimaal 30 meldingen: ”
      timed-out after 30s send or 30s receive delay”

      Succes iedereen en weltrusten alvast!

      Login om te reageren
    2. AJH schreef:
      28 maart 2011 om 22:34

      Zojuist is het me gelukt om het zaakje te versturen. Het heeft me wel 2 uur beziggehouden. Kan ik dat voor 2011 als aftrekpost opvoeren?

      Login om te reageren
    3. greetje schreef:
      29 maart 2011 om 04:41

      Ben eerst gaan slapen, wekker heel vroeg gezet. Vanmorgen om 6.15u geen enkel probleem, ging gewoon in 1 keer.
      Ligt dus niet aan firewalls of iets dergelijks, maar gewoon aan het tijdstip?
      Wel jammer van de vergooide avond….

      Login om te reageren
    4. Carlo schreef:
      29 maart 2011 om 05:34

      Vanochtend gewoon nogmaals verzonden om 7.15. Geen probleem. Ze zijn bij de belastingdienst.

      Login om te reageren
    5. J schreef:
      29 maart 2011 om 12:22

      Ik krijg de volgende melding:

      Inloggen met DigiD mislukt

      Er is een fout opgetreden in de communicatie met DigiD. Wilt u het nog een keer proberen?

      * Klik op ‘Ja’ als u opnieuw wilt inloggen met DigiD om uw aangifte te ondertekenen en te verzenden.
      * Klik op ‘Nee’ als u wilt stoppen. Uw aangifte wordt dan niet verzonden.

      Let op!
      Uw aangifte is niet verzonden.

      Iemand een oplossing?

      Login om te reageren
    6. Rob von Rotz schreef:
      29 maart 2011 om 14:30

      Na veel proberen gisteravond vanmorgen om kwart voor 7 nogmaals geprobeerd mijn aangiftes te verzenden en: jawel hoor, iedereen bij de belastingdienst sliep nog en ze konden zomaar verzonden worden! Eindelijk! Op naar de aangifte 2011?!

      Login om te reageren
    7. Diederik Toet (Computable) schreef:
      29 maart 2011 om 15:34

      Naar aanleiding van bovenstaande klachten hebben wij de Belastingdienst om een reactie gevraagd. Zie hier de reactie

      Login om te reageren
    8. Marcel Zeeuw schreef:
      29 maart 2011 om 19:09

      Aangifte 2010:
      Naar ondertekenen mislukt!

      Foutdetails:
      Operation timed out
      connect failed in tcp_connect()

      Stompzinnige foutmelding – mag ik zeggen; ik hou mij inmiddels meer dan 25 jaar bezig met softwareontwikkeling.

      Twee aangiftes gaan goed vier andere blijven bedoelde melding geven. Zwak; helpdesk wordt helaas bevolkt door kinderen die het ook niet weten.

      Ook vorige jaren vergelijkbare meldingen mogen ontvangen. Om je hoed op te eten. Diep triest; elk ICT-vraagstuk bij de overheid is een tranendal.

      Login om te reageren
    9. Erik schreef:
      30 maart 2011 om 10:50

      Er is geen budget beschikbaar om deze essentiele onderdelen van de E-Overheid op een professionele wijze te laten werken. Je moest eens weten hoe weinig mensen op dit moment aangeschakeld zijn met echte kennis om de dagelijkse werking van Digi-D en de verdere ontwikkeling daarvan te ondersteunen (single digit).

      Login om te reageren
    10. MMBrands schreef:
      30 maart 2011 om 17:57

      Zet je Firewall tijdelijk uit! en verstuur je aangifte!

      Login om te reageren
    « Oudere reacties
    Nieuwere reacties »

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs