Investeerder en meervoudig ondernemer Peter van Praag heeft een nieuw bedrijf opgericht, SupportMyPC. Dit is een concept pc-gebruikers thuis en in het mkb te ondersteunen.
SupportMyPC biedt gebruikers een online helpdesk, 24 uur per dag, 7 dagen in de week. Het bedrijf garandeert een responstijd van 15 minuten na het indienen van een supportverzoek, dat door één van 300 gespecialiseerde freelance ict’ers wordt behandeld. Gebruikers kunnen de dienst kosteloos testen.
Voor particulieren en bedrijven
Iedereen met een laptop of pc, ongeacht het merk, besturingssysteem en toepassingssoftware, kan gebruikmaken van SupportMyPC. Zowel particulieren met relatief eenvoudige gebruikersvragen als bedrijven met ingewikkelde technische problemen kunnen op verschillende manieren directe ondersteuning krijgen. Zij kunnen hun hulpvraag via de website of per telefoon bij de helpdesk uitzetten en hierbij kiezen of zij gebeld willen worden of een mailtje met de oplossing willen ontvangen. Ook een chatsessie, het op afstand inloggen en huis- of locatiebezoek behoren tot de mogelijkheden.
Registreren op de site is kosteloos. Hierbij ontvangt elke gebruiker tevens gratis 40 supportpunten – het betaalmiddel van SupportMyPC – om de dienstverlening te testen. Een antwoord per e-mail met de oplossing voor het hard- of softwareprobleem kost 12 supportpunten. Dat staat gelijk aan 3 euro. Eén supportpunt kost 25 cent. Als de gebruiker aangeeft ontevreden te zijn over de geboden hulp, worden de betaalde supportpunten teruggeboekt.
Omzeilen uurtarieven freelance ict-professionals
SupportMyPC biedt bedrijven die gebruik maken van freelance ict-dienstverleners een manier om dit te blijven doen, zónder daarvoor de gebruikelijke hoge uurtarieven te betalen. Peter van Praag: "We hebben met ruim 300 freelance ict’ers afspraken gemaakt waardoor zij graag voor SupportMyPC werken. Hierbij hebben we geselecteerd op opleiding, ervaring, een grote algemene kennis van alle besturingssystemen en specialisaties. Bij SupportMyPC boek je dus bedreven ict-dienstverleners, zonder het dure uurtje-factuurtje-principe."
De technologie achter SupportMyPC wordt door het Engelse bedrijf Apoyar Networks al enkele jaren aangeboden in Engeland en Spanje. Van Praag kocht in 2009 de exclusieve rechten voor een aantal andere Europese landen en is begonnen het concept in Nederland uit te rollen. "Ik wil met SupportMyPC het ouderwetse ‘de klant is koning’ nieuw leven inblazen. Dag en nacht service, direct beschikbaar en onder het motto ‘u betaalt pas als u tevreden bent’."