Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Nieuwe Axios assyst Service Catalogus

19 april 2010 - 22:014 minuten leestijdActueelSoftware & DevelopmentAxios Systems

Axios Systems, wereldspeler op het gebied van IT Service Management (ITSM) oplossingen heeft onlangs de assyst Service Catalogus gelanceerd. Deze kan volledig geïntegreerd worden met de ITSM toolset, assyst. Met deze lancering speelt Axios in op de toenemende interesse in Service Portfolio Management. Met de assyst Service Catalogus kunt u de gehele levenscyclus van uw services beheren en deze is direct gekoppeld aan de assyst CMDB. Hierdoor worden de relaties tussen de CMDB en de dienstverlening naar uw bedrijfsprocessen inzichtelijk.

bedrijfsprocessen inzichtelijk.
De assyst Service Catalogus kan u helpen de kosten te verlagen, door standaardisatie van de dienstverlening en stroomlijning van de uitvoerende processen. Door governance en control worden de risico’s lager. Hiermee waarborgt u dat u voldoet aan het beleid van uw bedrijf. Deze factoren zijn de afgelopen tijd steeds belangrijker geworden voor organisaties.
Analisten hebben bedrijven geadviseerd over hoe het opzetten van een Service Catalogus benaderd dient te worden. Zij maken zich zorgen dat bedrijven wellicht in korte tijd een Catalogus op zullen zetten die snel door de eindgebruiker gebruikt kan worden, maar waarbij geen rekening gehouden wordt met het volledige management van de levenscyclus van alle services. Een rapport dat recentelijk is uitgebracht door Debra Curtis en Kris Brittain van Gartner beschrijft dat het voor organisaties noodzakelijk is om het serviceportfolio te definiëren voordat een service catalogus opgezet kan worden.*
Het aanbod van Axios onderscheidt zich vooral door de assyst Service Designer. Dit is een krachtig onderdeel om de services eenvoudig samen te stellen en te presenteren. Deze voldoet aan de ITIL V3 Service Portfolio richtlijnen. De Service Designer biedt organisaties de mogelijkheid om vooraf rekening te houden met de gehele levenscyclus van een service. Vanwege de directe link naar de CMDB, is het mogelijk om een grafische representatie van de relaties tussen de diensten en de onderliggende infrastructuur te bekijken via de Impact Explorer. Dankzij de bibliotheek met voorgedefinieerde templates kunt u eenvoudig en snel nieuwe services creëren en in gebruik nemen. Deze services kunnen worden gebundeld om het bestelproces te vergemakkelijken voor klanten. Dit sluit aan op de aanbevelingen van Gartner om "gerelateerde services te bundelen in een service catalogus aanbod op een voor de klant logische wijze. Hiermee voorkomt u dat uw klanten verward raken in een lijst van honderden technische sub-services en creëert u een klantgerichte IT service catalogus." *
Het Britse Ministerie van Defensie, klant van Axios, stelt; "De Service Designer biedt ons de mogelijkheid om gemakkelijk en snel ons serviceportfolio vorm te geven en te beheren."
Het assystNET self-service portaal doet dienst als user-request catalogus in assyst en biedt een intuïtieve en vooruitstrevende winkel ervaring, met voor de klant eenvoudig te begrijpen services. Axios’ nieuwe tool is een one-stop-shop en biedt een vertrouwd online winkel gevoel, zoals gebruikt wordt door Amazon. Het biedt de mogelijkheid om de voortgang van aanvragen te monitoren gedurende de gehele doorlooptijd. Een bijkomend voordeel voor de eindgebruiker is de snellere realisatie van een service verzoek. Zij ontvangen hun bestelling immers veel sneller dan voorheen. Zodra een aanvraag door de klant is verstuurd wordt het proces om het verzoek van de klant te verwerken geïnitieerd, waarna autorisaties en interacties met meerdere teams tot op het moment van levering mogelijk zijn.
Ailsa Symeonides, Sales & Marketing directeur van Axios Systems zegt, "De nieuwe assyst Service Catalogus is ontwikkeld vanuit verzoeken van bedrijven om duidelijkere op service gebaseerde rapportages en snellere levering van de belangrijkste services voor de business op de afdelingen van IT tot HR en Facility Management te krijgen. De nieuwe assyst Service Catalogus verandert de manier van samenwerking met de klant en biedt volledige integratie met assyst."

Meer over

ITSMSoftwarebeheer

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Resultaatgericht Samenwerken (RGS).

    RGS is een gestructureerde methode die vastgoedprofessionals direct ondersteunt bij kwaliteitsverbetering, kostenefficiëntie en verduurzaming.

    Computable.nl

    De principes van cloud-native techniek

    Cloud-native technologieën voegen flexibiliteit, schaalbaarheid en beveiliging toe en verlagen de operationele kosten voor de IT-omgeving. Hoe dragen Kubernetes, KEDA en AKS hieraan bij?

    Meer lezen

    ActueelSoftware & Development

    Europese tech hongert naar Navo-orders

    ActueelOverheid

    Gemeente Breda verruilt Centric voor Unit4

    ActueelSoftware & Development

    Kort: Elastique op Sri Lankaans avontuur, Panasonic helpt The AA, Main koopt Carwise-duo (en meer)

    Vote now stem nu stemmen Awards
    ActueelOverheid

    Leden VNG stemmen in met ict-collectivisering

    AchtergrondWerkplek & Beheer

    Pax8 schudt met cloud-marktplaats de distributiewereld op

    ActueelFinanciële dienstverlening

    Kort: Mollie komt met betaalterminal Tap, Orange Quantum Systems schaalt quantumtesten op (en meer)

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs