Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

SAP Business One brengt Superp in problemen

Zorgen
04 mei 2010 - 08:16ActueelData & AISuperp
Sander Hulsman
Sander Hulsman
Founder | Content Director

SAP-dienstverlener Superp is in financiële problemen terecht gekomen door investeringen in het mkb-pakket Business One. Die hebben niet tot de gewenste resultaten geleid. Dit zegt managing director Alex Kuin, nadat Computable eerder meldde dat het bedrijf in zwaar weer was terecht gekomen.

'De afgelopen jaren heeft Superp in een SAP Business One-initiatief geïnvesteerd door middel van bankkredieten', aldus Kuin. 'Dit resulteerde in forse jaarlijkse verliezen.' SAP B1 is een oplossing van SAP speciaal gericht op het midden- en kleinbedrijf. Kuin: 'Deze verliezen waren nog niet afgenomen. Door de verkoop van Orbrix verlangt onze bank dat we dit bij voorkeur gedurende 2010 afbetalen. De normale bedrijfsvoering maakt dit wel mogelijk, maar extra additioneel vermogen is gewenst om dit te versnellen.'

Salarisbetalingen

Sinds medio 2008 was de inmiddels ontslagen directeur John Hoogendoorn verantwoordelijk voor dit mkb-onderdeel van Superp. Zijn ontslag eerder dit jaar en de financieel wankele positie, hebben onrust gecreëerd bij het personeel en de bank. 'Toch draait Superp sinds het ontslag van Hoogendoorn goed', vervolgt Kuin zijn verhaal. 'Tijdens de discussie met de bank is eenmalig een achterstand opgelopen bij het uitbetalen van de salarissen. Dit is inmiddels hersteld en de salarisbetalingen van maart en april zijn op tijd geschied.'

Het personeel heeft dus salaris ontvangen, dan rest de vraag hoe het nu verder met het bedrijf gaat. Kuin: 'Op dit moment kijken we hoe wij op korte termijn onze vermogenspositie kunnen versterken. We gaan de komende dagen onze klanten en leveranciers geruststellen en vervolgens de investeerders waarmee we in de afrondende fase zitten. Indien nodig zal een bestaande aandeelhouder een deel van de schuld voor zijn rekening nemen, zoals dit met de bank is besproken.'

Personeelsparticipatieplan

Eerder kondigde Superp een personeelsparticipatieplan aan, waarin werknemers zich in het bedrijf konden inkopen. Eerder waren er geluiden dat hiervoor te weinig animo zou zijn, maar Kuin ontkent dit. 'Ons personeel heeft al ruim 100.000 euro gestort en ook is er al ongeveer 100.000 euro aangemeld.'

Meer over

Business Intelligence

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Beveiliging van AI in de praktijk

    AI is hot, maar de praktijk binnen grote organisaties blijkt weerbarstig. Stop met brandjes blussen; zo schaal en beveilig je met succes.

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    14 reacties op “SAP Business One brengt Superp in problemen”

    Nieuwere reacties »
    1. Remco schreef:
      4 mei 2010 om 11:03

      Ik denk dat bovenstaande echt nieuwswaarde heeft als het verhaal van John Hoogendoorn ook verteld wordt. Dhr. Hoogendoorn is bij mijn weten toch de man geweest die Superp op de kaart heeft gezet en een mooie groei heeft weten te realiseren.

      Login om te reageren
    2. Taalpurist schreef:
      4 mei 2010 om 11:05

      Beste Sander,
      Allereerst blijft het erg jammer dat er persvlooien zijn die een bedrijf in een negatief daglicht willen zetten. En als , dan verwacht de lezer dat de berichtgeving allereerst klopt en juist is maar daarnaast verwacht men ook een artikel zonder taalfouten. De vervoeging van ontkennen (3e persoon enkelvoud) is nog steeds ‘ontkent’ i.p.v. ‘ontkend’. Wellicht dat een opfriscursus Nederlands al een eerste stap in de goede richting is naar een betere journalistiek!

      Login om te reageren
    3. Gerard Bottemanne schreef:
      4 mei 2010 om 11:05

      Een aantal jaar geleden heb ik SAP Business One getest met de nodige kanttekeningen (sep 2005 – Op verzoek verkrijgbaar). Ik heb sterkt de indruk dat veel dealers zich vooraf te weinig verdiepen in de kwaliteit en functionaliteit van aangeboden software. Het is niet zo dat een bepaalde naam garant staat voor kwaliteit, alhoewel dealers daar te makkelijk van uitgaan. Daarnaast is algemeen bekend dat een MKB’er veel meer let op prijs/prestatie dan een grote organisatie en dat is logisch, want een MKB’er heeft gewoon minder uit te geven. Dealers zouden zich voor een avontuur dan ook veel beter moeten laten informeren en onderzoek doen. Dollartekens eerst even opzij zetten dus bij zo’n avontuur.

      Login om te reageren
    4. Ron Tuijnman schreef:
      4 mei 2010 om 11:41

      @Taalpurist

      De komma gaarne direct aan het laatste woord ervoor geschreven…
      Ben het inderdaad wel met je eens dat het willekeurige gebruik van d’s en t’s momenteel zelfs in de journalistieke wereld een ernstig gebrek aan scholing in de Nederlandse taal ‘onthuldttd’.
      Ik ben het echter niet met je eens, dat het artikel puur is geschreven om te beschadigen. Ik vind het wel degelijk nieuwswaarde hebben wanneer een speler op de IT-markt problemen heeft.

      Meer geld naar onderwijs!
      Meer onderwijs in het onderwijs!

      Login om te reageren
    5. Ferenc schreef:
      4 mei 2010 om 11:50

      Beste Taalpurist,
      u neemt mij de woorden uit de mond. Helaas is in uw betoog ook een foutje geslopen. De juiste, Nederlandse uitdrukking is: ‘in een kwaad daglicht stellen’ en niet ‘in een negatief daglicht zetten’.

      Login om te reageren
    6. Peter schreef:
      4 mei 2010 om 12:13

      Toevallig ken ik zowel Hoogendoorn als Kuin. In Hoogendoorn heb ik vertrouwen in Kuin niet. Superp, en vooral de groot aandeelhouder, probeert de schuld af te schuiven naar Hoogendoorn omdat er een conflict is. Kuis is geen bestuurder en het zal mij niet verbazen als dit binnen enkele weken tot zwaar weer leidt bij Superp.

      Login om te reageren
    7. Rob Verbeek schreef:
      4 mei 2010 om 15:02

      Een aanvulling en een correctie:
      1. Ik ben zelf MKB-er en al jaren tevreden SAP Business One klant (altijd bereid mijn ervaring te delen!)
      2. Voor de taalpuristen: Peter, het moet “grootaandeelhouder” zijn; daarnaast plaatst men bij voorkeur geen komma voor “en” en zijn “Superp en vooral de grootaandeelhouder” samen meervoud en is de juiste werkwoordsvorm dus “proberen”. Maar je d’s, t’s en dt’s zijn prima, waarvoor mijn complimenten!
      🙂

      Login om te reageren
    8. Ex-werknemer schreef:
      4 mei 2010 om 16:21

      Zoals altijd bij Superp wordt ook nu de waarheid weer verzwegen. De heer Hoogendoorn heeft Superp zeker gebracht waar het nu is. De heer Kuin kan beter een management- en communicatietraining volgen. De tijd zal leren of het huidige mismanagement zijn onuitwisbare sporen heeft nagelaten.

      Login om te reageren
    9. Nog een Ex-werknemer schreef:
      4 mei 2010 om 17:25

      De situatie binnen Superp heeft niets te maken met het product SAP Business One, maar uitsluitend met de wijze waarop management is gevoerd binnen Superp. En niet tijdelijk maar over een aantal jaren.

      Aan het product mankeert niets, zeker niet meer als bij andere ERP-softwareleveranciers

      Login om te reageren
    10. Een andere ex-werknemer schreef:
      4 mei 2010 om 17:36

      Je zou natuurlijk ook kunnen vaststellen dat nu Dhr. Hoogendoorn daadwerkelijk Superp verlaten heeft en Dhr. Kuin de touwtjes in handen heeft het nu dus pas echt fout gaat. Dhr.Kuin is enkel en alleen geïnteresseerd in het geld en zijn persoonlijke status en zeker niet in het personeel. Maar Dhr.Kuin laat nu wel zien hoe hij in elkaar steekt door Dhr.Hoogendoorn een schop na te geven, dat is zo makkelijk en zegt zo veel van Dhr.Kuin.Ik kan niet begrijpen dat het personeel nog vertrouwen in deze man blijft houden.

      Login om te reageren
    Nieuwere reacties »

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialSecurity & Awareness

    Cybersec Netherlands 2025 – Programma...

    Keynotes over cloud, AI en geopolitiek: het programma van Cybersec Netherlands raakt de kern van digitale weerbaarheid

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelData & AI

    SAP-dienstverlener Superp in zwaar weer

    Jonge en oude medewerkers
    ActueelCarrière

    Superp gaat verjongen met SAP-dertigers

    Failliet
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Voormalig SAP-partner Opex Software failliet

    ActueelCloud & Infrastructuur

    SAP Business One versie 8.81 beschikbaar

    Computable.nl
    AchtergrondCarrière

    ‘Kennisontwikkeling leidt tot innovatieve SAP-tools’

    Computable.nl
    AchtergrondCarrière

    Nieuw Superp zet in op SAP-kennis

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • – Phishing
    • – Ransomware

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs