Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

KPN en vakbond bereiken akkoord cao 2010

07 mei 2010 - 08:57ActueelCloud & InfrastructuurGetronicsKPN
Diederik Toet
Diederik Toet

Telecombedrijf KPN heeft met de vakbonden een onderhandelingsakkoord bereikt over de collectieve arbeidsovereenkomst voor 2010. De vaste salarissen en de variabele cao-bonus stijgen met 1 procent. Dat geldt met terugwerkende kracht per 1 januari 2010. Personeel van KPN-dochters Getronics en KPN Contact moeten nog even wachten op een nieuwe cao. Pogingen om een uniforme regeling voor alle KPN-medewerkers af te spreken, strandden eerder dit jaar.

De werknemers die in dienst zijn bij KPN zelf, krijgen er vanaf begin 2010 1 procent extra salaris bij en ook de variabele beloning stijgt met 1 procent. Bovendien genieten ze hogere kortingen op het gebruik van diverse KPN-diensten. Daar staat tegenover dat de medewerkers vanaf 1 juli 2010 1 procent extra pensioenpremie betalen.

Ook spraken de werkgever en vakbonden af dat het huidige sociaal plan, dat begin 2009 werd opgesteld, van kracht blijft tot eind 2010. De komende maanden overleggen de partijen over een nieuw sociaal plan en een nieuwe pensioenregeling. De betrokken bonden, Qlix, CNV Publieke Zaak, Abvakabo en CMHF/VPP leggen het onderhandelingsresultaat voor aan hun leden en koppelen dit uiterlijk 15 juni terug.

Getronics

Eind maart 2010 staakte KPN de onderhandelingen over een uniforme cao voor KPN, ict-dienstendochter Getronics en de interne klantendienst KPN Contact. Struikelblok was de wens van KPN om een gezamenlijke pensioenregeling in de cao op te nemen. Dat zou volgens de vakbonden een versobering van de regeling voor KPN-medewerkers betekenen, zolang geen nieuwe financiële zekerheden worden afgesproken. Voor Getronics-personeel zou de pensioenharmonisatie waarschijnlijk wel positief uitpakken.

Kort daarna werden separate cao-onderhandelingen gestart. De bonden onderhandelen momenteel nog met KPN over de cao’s van Getronics en KPN Contact.

 

Meer over

ArbeidsvoorwaardenTelecom

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Europese it moet nú regie pakken

    OpinieData & AI

    Maak ai saai!

    ActueelData & AI

    Cisco sorteert voor op komst van ai-agenten

    AchtergrondData & AI

    Nvidia lanceert 20 nieuwe ai-fabrieken in Europa, maar passeert Nederland

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Meer spreiding datacenters door knelpunten

    ActueelCarrière

    Kort nieuws: Netcompany verhuist naar de Hofstad, meer omzet Besi, Fugaku snelste super (en meer)

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs