Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Bol.com voegt unieke multimediale content toe aan winkel

11 juni 2010 - 09:29ActueelInnovatie & TransformatieBol.com

Bezoekers van mediawinkel bol.com kunnen voortaan tijdens het winkelen nog meer ideeën opdoen. Het nieuwe concept Uitgelicht! toont unieke filmpjes en multimediale toelichting bij verschillende thema’s. Dit materiaal is geïntegreerd in de winkel en wordt door bol.com zelf geproduceerd.

Uitgelicht! is onderverdeeld in vier categorieën: Nederlandse boeken, muziek, dvd en elektronica/games. Iedere maand wordt er per thema een nieuw item in de winkel geplaatst. Deze maand zien dvd-liefhebbers een selectie van de beste films over Afrika. Er is een interview met schrijver Charles Den Tex en Mumford & Sons hebben een exclusieve live-sessie gedaan voor bol.com. In de rubriek elektronica staan in juni 3D-televisies centraal.

Voor de mediawinkel is de toevoeging van Uitgelicht! een logische stap. "In het verleden hebben we al veel goede ervaringen opgedaan met multimediale content in ons online magazine Bomvol. Onze klanten gaven aan deze uitgebreide, aanvullende informatie te waarderen. We hebben dus besloten om deze content in de winkel te integreren zodat klanten nog meer ideeën op kunnen doen", zegt Michel Schaeffer, marketing directeur bij bol.com.

Klantbeleving
Uit onderzoek van Synovate in opdracht van bol.com blijkt dat klanten zich graag laten inspireren in de winkel. Het maakt daarbij niet uit of deze winkel online is of zich in de winkelstraat bevindt. Voor bol.com een extra reden om klantbeleving een speerpunt te maken.

Al geruime tijd biedt de mediawinkel trailers, muziekfragmenten en inkijkexemplaren van boeken aan. Bij dvd’s en games kunnen klanten genieten van ruim 15.000 trailers. Muziekfanaten kunnen de eerste 30 seconden van meer dan twee miljoen nummers horen en het aantal inkijkexemplaren van boeken overstijgt intussen de 3.700. De ruim 500.000 productreviews van klanten over artikelen in de winkel helpen andere klanten de juiste keuze te maken.

"Door de winkelbeleving te blijven verbeteren, komen we steeds dichter bij ons doel om de beste winkel van Nederland te worden. Uitgelicht! zorgt niet alleen voor extra informatie, na verloop van tijd is het een prachtig archief van het beste dat bol.com te bieden heeft", zegt Schaeffer.

Kijk voor meer informatie op: bol.com

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Innovatie & Transformatie

    Barco introduceert nieuw vergadersyste...

    Videoconferencing is volledig ingeburgerd in de vergaderzaal. Met ClickShare heeft Barco een oplossing om gemakkelijk en draadloos videovergaderingen te starten...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Innovatie & Transformatie

    Schaduw-ai en het risico voor organisaties

    Innovatie & Transformatie

    Overheid investeert fors in digitale transformatie

    Bluesky X
    Data & AI

    Kort: Mobiel netwerk VodafoneZiggo vernieuwd, dislikes voor Bluesky (en meer)

    veiligheid ai onderwijs
    Onderwijs

    Tech als kans, veiligheid als voorwaarde in onderwijs

    Nexperia
    Innovatie & Transformatie

    Escalatie intern conflict bij Nexperia

    ai saas ondersteboven
    Innovatie & Transformatie

    Kort: Saas op de kop, twee derde bedrijven zegt ai-potentieel niet waar te maken (en meer)

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs