Atos Consulting – onderdeel van internationaal IT-dienstverlener Atos Origin – heeft de derde editie gepubliceerd van haar jaarlijkse rapport over internationale trends. Look Out – dat tot stand kwam onder toezicht van Atos Consulting en de Global Innovation Group van Atos Origin – geeft een analyse van zowel de nieuwste technologische trends innovaties als sectorspecifieke trends. Het benadrukt dat organisaties zich moeten richten op innovatieve diensten, zoals cloud computing en mobiele toepassingen om na de crisis winstgevende groei te realiseren. Een belangrijke voorwaarde hiervoor is dat zij openstaan voor nieuwe technologieën en snel anticiperen op nieuwe marktontwikkelingen.
Het rapport is een onafhankelijke en betrouwbare bron van informatie en schetst een beeld van relevante ontwikkelingen in verschillende sectoren. Dit biedt organisaties waardevolle handvatten op basis waarvan zij besluiten kunnen nemen om de marktontwikkelingen steeds een stap voor te kunnen blijven. Look Out bundelt alle kennis en expertise die binnen Atos Origin beschikbaar is en geeft inzicht in de belangrijkste ontwikkelingen en hoe organisaties hierop kunnen inspelen. Het rapport doet verschillende suggesties waarmee bedrijven kansen voor innovatie kunnen benutten.
Beter en effectiever ondernemen
Innovatie staat niet alleen voor vernieuwing, het is ook synoniem aan beter en effectiever ondernemerschap. Hoe kunnen organisaties investeren in een betere dienstverlening aan klanten door gericht gebruik te maken van intelligente technologie? Business evoluties, zoals duurzaam beleid of slimme energie, zijn nu nauw verweven met de technologische evoluties, die zijn de katalysatoren van deze transformaties. Als zij zich bewust zijn van de mogelijkheden die opkomende technologieën en trends bieden, zijn ze beter in staat de juiste beslissingen te nemen en goede investeringen te doen. Zo kunnen bedrijven het zich niet langer veroorloven processen achter te laten lopen bij de opkomst van nieuwe technologieën. Ontwikkelingen wisselen elkaar in een hoog tempo af en wie niet in staat is dit bij te houden, verliest zijn voorsprong op de concurrentie. Look Out biedt een basis voor klanten die hen ondersteunt bij het uizetten van hun strategische koers.
"We waren erg onder de indruk van dit rapport. Het is een waardevol kompas dat inzicht biedt in zowel de mate van volwassenheid van nieuwe technologieën als de impact op de bedrijfsvoering. Vandaar dat we Atos Consulting hebben gevraagd workshops te organiseren, zodat we zelf in staat zijn de invloed hiervan te beoordelen. De resultaten hiervan en een overzicht van veertig technologieën zijn binnenkort beschikbaar via ons intranet. Ze hebben nu al hun bestaansrecht bewezen als een belangrijke innovatietool binnen Total wereldwijd", aldus Dominique Lefebvre, directeur e-Novation bij Total.
"Door te investeren in innovatie kunnen bedrijven zich onderscheiden en zich verzekeren van succes. Innovatie is onderdeel van het DNA van Atos Origin. Look out is samen met onze innovation workshops een effectieve tool om onze klanten handvatten te bieden voor vernieuwing, waarbij we de kennis van onze sectorspecialisten en technische experts inzetten bij het realiseren van betere en duurzame bedrijfsprestaties," zegt Marc-Henri Desportes, EVP Global Innovation, Business Development en Strategy van Atos Origin. "Look Out wordt in de markt zeer goed gewaardeerd en speelt een belangrijke rol in de besluitvorming van klanten."
Een volledige versie van Look Out is online beschikbaar.