Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Innovatie hoeft niet ingewikkeld te zijn

12 juli 2010 - 08:223 minuten leestijdAdvertorialCloud & Infrastructuur
Redactie Computable
Redactie Computable

De wereldwijde adoptie van IP als leidende technologie voor communicatiesystemen is een feit. In de zakelijke markt wordt al enige tijd gewerkt aan concepten zoals unified of integrated communications en nogal wat bedrijven maken daarin al de eerste stappen. De technische mogelijkheden zijn immers geen beperking meer om in de communicatiebehoeften van de markt te voorzien. Als de techniek niet meer bepalend is, wat zijn dan drijfveren achter innovatie in de Nederlandse telecommarkt?

Invloed van de overheid

Maatregelen van de overheid, die vaak genomen worden vanuit een politiek oogpunt, hebben invloed gehad op de telecomsector. Consumenten en bedrijven hebben voordeel van een concurrerende markt. In het verleden hebben politieke keuzes echter nogal eens een averechts effect gehad op de telecomaanbieders. De marktpartijen worden continu uitgedaagd en dit betekent dat operators en hun diensten constant veranderen en innoveren. De Nederlandse telecomindustrie is in staat geweest om de negatieve impact van overheidsmaatregelen te compenseren met de ontwikkeling en introductie van nieuwe diensten.

Behoefte vanuit bedrijven

Een belangrijke drijfveer voor innovatie is de vraag vanuit het bedrijfsleven en IP is daarin erg belangrijk. Een IP-netwerk biedt de mogelijkheid om invulling te geven aan communicatiebehoeften van bedrijven. Het is met IP mogelijk om naast dataverbindingen en telefonie ook andere toepassingen, zoals conferencing en PIN- en alarmdiensten op één netwerk te koppelen. En als ondernemingen hun eigen bedrijfs- of branchespecifieke applicaties willen uitrollen is dat met IP ook betrekkelijk eenvoudig. Te denken valt aan applicaties in de gezondheidszorg of CRM-applicaties gekoppeld aan het call-center van een grote winkelketen. Zo werkt één van de meest toonaangevende warenhuizen in Nederland met haar communicatiesystemen al enige tijd op een IP-netwerk met als doel de klanttevredenheid verhogen, interne bereikbaarheid verbeteren en de communicatiekosten beter beheersen.

Eenvoudiger beheer

De vernieuwingsslag die nu gaande is, richt zich op de integratie van deze diensten op IP-gebaseerde communicatienetwerken en bij voorkeur bij één leverancier. Dit is met name van belang zodat organisaties profiteren van efficiencyvoordelen door standaardisatie op IP en zo maximale kostenreducties realiseren. IT-managers kunnen de verbindingen en geïntegreerde communicatiediensten nu veel eenvoudiger beheren en configureren vanuit een centrale locatie. Verder besparen organisaties op kosten door verbindingen en diensten centraal en voor de hele organisatie in te kopen.

Vast mobiel integratie

Bovendien willen steeds meer bedrijven hun mobiele en vaste telefonie ineen gebruiken. Technisch gezien is het koppelen van vaste en mobiele netwerken mogelijk en kunnen communicatiediensten op een enkel IP-platform worden geïntegreerd. Een operator zorgt ervoor dat alle mobiele abonnementen van een organisatie via een GSM-netwerk worden gekoppeld aan de vaste oproepen van het bedrijfstelefonienetwerk en die gezamenlijk worden aangeboden aan het publieke telefoonnetwerk. Deze integratie heeft diverse voordelen. Zo kunnen medewerkers ook op het mobiele netwerk gebruik maken van de grote hoeveelheid features van de IP-telefooncentrale van het bedrijf, zoals doorverbinden, verkort kiezen, conferencing en groepsschakelingen.

Eén leverancier

Organisaties doen er hierbij goed aan om in zee te gaan met een operator wiens strategie aansluit bij hun behoeften, nu en in de toekomst. Bedrijven kunnen dan voor meerdere diensten terecht bij een enkele aanbieder. Dit verbetert de relatie tussen de klant en leverancier. De trend naar een markt met one-stop-shopping is niet te stoppen.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    Vrouwe Justitia
    ActueelCloud & Infrastructuur

    VMware haalt bakzeil bij Haagse rechter om Rijkswaterstaat

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Groningse doorbraak bij 3d-printtechniek voor robotjes

    Ontslagen
    ActueelCarrière

    ASML ontslaat it-manager om dubbelrol, IFS brengt ai-agent naar fabrieksvloer (en meer)

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Overname E-Storage is voor PQR strategische zet in bescherming klantdata

    ActueelSecurity & Awareness

    Kort: PQR lijft E-Storage in, Fox-IT en Xerox it-partners van de Navo-top (en meer)

    ActueelCarrière

    Kort: Wagenaar wint Microsoft Power Women Award, Deense investeerder neemt Aimms over (en meer)

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs