De reeds bestaande relatie tussen ACA en Divide Internetoplossingen is deze maand verankerd in een strategische samenwerking. Weboplossingen zijn hierdoor een vast onderdeel geworden van het diensten- en productenpallet van ACA.
De samenwerking is er op gericht een sterke combinatie van offline en online producten in de markt te zetten. Dit met als speerpunt de integratie tussen Retailium softwareproducten en internetoplossingen van Divide. Hiermee wordt een unieke marktpropositie gecreëerd. Dankzij de hechtere samenwerking en de daaruit voortgekomen combinatieoplossing van ACA en Divide kan de toenemende vraag van retailers naar ondermeer webshops uitstekend worden ingevuld.
Het content management systeem (CMS) en de webshops van Divide voorzien reeds in koppelingsmogelijkheden met alle Retailium back-office software voor de automatisering van uiteenlopende webprocessen en informatiestromen. Binnen de samenwerking, waarbij kennis en expertise worden uitgewisseld, zullen deze mogelijkheden gezamenlijk verder worden doorontwikkeld tot naadloos geïntegreerde oplossingen. Oplossingen die volgens ACA en Divide in de niet al te verre toekomst leidend zullen zijn in het internationale e-commerce landschap.
Naast het aanbod van geautomatiseerde webwinkels houdt de samenwerking ook in dat ACA en Divide kunnen voorzien in oplossingen op het gebied van e-mailmarketing, search engine optimalization (SEO), search engine advertising (SEA), intranet en kiosken.