Microsoft gaat zijn online Volume Licensing Service Center (VLSC)-website in november oplappen. Dat is nodig vanwege de vele storingen die optreden sinds de site eind 2009 is vernieuwd.
Eric Ligman, werkzaam als ‘partner experience lead worldwide partner group’ bij Microsoft, meldt dit op de Microsoft Partner SMB Community Blog. VLSC wordt nogmaals doorgelicht en aangepast. Veel resellers hadden klachten over de site, zoals onbereikbaarheid, soms wel gedurende een week, en verkeerde gegevens. Partners hebben nu commentaar geleverd en Microsoft zegt deze input mee te nemen bij de nieuwe updates van het VLSC. Microsoft voegt er verder een offline toegang aan toe. Deze bevat transactieoverzichten die de Add Open License-functies verbeteren. In oktober komt meer informatie beschikbaar.
Ligman, Microsoft´s manager voor partnertevredenheid, bood begin janauri 2010 zijn excuses aan voor de problemen rond het VLSC eOpen, dat meer dan week offline was. Resellers konden daardoor geen licenties activeren en software registration keys krijgen. De site werd toen gesloten wegens onderhoud, onder andere om het beheer van licenties door partners eenvoudiger te maken. Resellers konden bellen naar drukbezette callcenters of softwarediscs opvragen.