Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Xerox richt zich meer op kanaal en mkb

28 september 2010 - 12:34ActueelInnovatie & TransformatieXerox

Sinds begin dit jaar heeft Xerox een centrale Europese business unit opgericht die zich volledig richt op de verkoop via het kanaal. Met deze European Channels Group kan de fabrikant zich meer toeleggen op de mkb-markt. Deze business groep bedient alle klanten die niet onder de noemer large accounts vallen. Zo wil Xerox laten zien dat het niet alleen direct verkoopt, aldus de directeur van de European Channels Group, Douraid Zaghouani.

Douraid Zaghouani vertelt: "We staan in de markt bekend als partij die rechtreeks verkoopt en niet via het kanaal. We bedienen al veel mkb-klanten via het kanaal en dit willen we verder uitbreiden. Door het opzetten van een nieuwe groep kunnen we ons meer richten op de samenwerking met business partners."

De fabrikant bereikt het kanaal met behulp van een partnerpropositie voor producten, diensten en oplossingen, waarin de partner centraal staat. De European Channel Group wordt vormgegeven rondom drie pijlers. De eerste pijler is gericht op een verbeterde waardepropositie voor het kanaal, voor het aantrekken, ontwikkelen en behouden van waardevolle partners. De tweede pijler is een autonome pan-Europese organisatie die de relaties met de partners onderhoudt en ontwikkelt. De derde pijler gaat over de infrastructuur en vereenvoudiging. Hieraan wordt invulling gegeven met behulp van een flexibel businessmodel waarop de marketinginvesteringen gebaseerd zijn, om de concurrentiepositie te verbeteren en de winstgevendheid te verhogen, aldus Zaghouani. 

"Wij willen voor het kanaal een interessante partij zijn, die partners ondersteunt op het gebied van sales en marketing. Dat geldt niet alleen voor producten, maar ook voor outsourcing en overname van het beheer van totale printomgevingen. Hiervoor hebben we eind vorig jaar onze Partner Print Services aangekondigd. Hiermee bieden we onze partners de mogelijkheid om zelf managed print services te verkopen, gebaseerd op de multi-vendor toolsuite die we ook bij onze large accounts inzetten."

De partners van Xerox kunnen hun klanten hierdoor meerwaarde bieden en hen helpen bij het evalueren, optimaliseren en beheren van hun printomgevingen, aldus de Europese channelbaas. "Dit leidt tot een reductie van print- en kopieerkosten en het verminderen van it-ondersteuning, maar ook tot het terugdringen van schadelijke milieu-effecten en het verhogen van de productiviteit op kantoor."

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Apple bepaald geen voorloper met ai

    ActueelCarrière

    Kort: Asus vangt bot bij rechter om thuiswerken, 145,5 miljoen EU-subsidie voor cyberbeveiliging (en meer)

    ActueelData & AI

    Cisco sorteert voor op komst van ai-agenten

    OpinieInnovatie & Transformatie

    Kernapplicaties smeken om platform- en devops-aanpak

    Gemeentehuis
    ActueelData & AI

    Ook gemeente Emmen start met ai-systeem voor raadsinformatie

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Onkraakbaar: België en Luxemburg delen eerste grensoverschrijdende quantumverbinding

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs