Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Sms-aanbieder gaat kosten van misleiding betalen

09 november 2010 - 10:08ActueelCloud & InfrastructuurVodafone
Redactie Channelweb
Redactie Channelweb

Aanbieders van misleidende sms-diensten krijgen van Vodafone vanaf heden zelf de rekening gepresenteerd. Als eerste telecomaanbieder zal Vodafone klanten die vermoeden het slachtoffer te zijn van misleidende sms-diensten direct crediteren. De kosten hiervan worden verhaald op de aanbieder van de sms-dienst. Het is aan de aanbieder van de sms-dienst om te bewijzen dat de klacht van de klant ongegrond is.

Deze coulante opstelling ten opzichte van benadeelde klanten en harde opstelling ten opzichte van hardnekkige overtreders onder de aanbieders van sms-diensten moet ertoe leiden dat overlast voor klanten volledig verdwijnt, zo meldt Vodafone. 

Om dit te realiseren introduceert Vodafone een klachtenbeleid op basis van omgekeerde bewijslast. Hierbij krijgen klanten bij klachten over misleiding of bedrog in de regel het voordeel van de twijfel en worden ze meteen gecrediteerd. Het gecrediteerde geld wordt vervolgens teruggevorderd van de sms-dienstverlener via wie deze misleidende dienst is aangesloten. Herhaaldelijke overtreding van aanbieders van sms-diensten zal leiden tot afsluiting. Om klanten te helpen bij het indienen van hun klacht heeft Vodafone een speciaal klachtenloket geopend.  

Anthony Hellegers, directeur corporate development bij Vodafone Nederland: "Premium Sms-klachten hebben helaas een lange geschiedenis. De vele initiatieven door de sector en beleidsmakers hebben geleid tot hoge kosten voor operators, maar nog niet tot het gewenste effect. Wij willen geen onderdeel uitmaken van een sector die overlast blijft veroorzaken voor onze klanten."

De operator concludeert dat een harde aanpak van de sector de enige mogelijke manier is om Premium Sms-diensten uiteindelijk op een verantwoorde manier beschikbaar te maken voor klanten en te voorkomen dat operators steeds ingrijpender en kostbaarder maatregelen moeten nemen. Volgens Vodafone lijden de goeden hier onder de kwaden: de voordelen van nuttige en populaire Sms-diensten wegen momenteel niet op tegen de overlast voor klanten als gevolg van misleidende Premium Sms-diensten. Het bedrijf hoopt dan ook dat zijn inspanningen ondersteund worden door de andere operators, sms-dienstverleners en content aanbieders.

Meer over

Telecom

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Servers onder de loep – Een nieuw tijdperk

    Nieuwe eisen aan prestaties en beveiliging. De toekomst van serverbeheer.

    Computable.nl

    Grip op de soevereine cloud

    Van bewustwording naar daadwerkelijke controle. Sleutelrol voor CIO en CFO.

    Computable.nl

    Virtualisatie heruitgevonden met VM’s en Containers

    15 redenen om bestaande virtuele machines te behouden en ruimte te creëren voor vernieuwing

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Data & AI

    Open Webconcept levert AI-oplossing vo...

    Hoe bescherm je persoonsgegevens in documenten die je als overheid wil delen of hergebruiken? Het project ‘Anonimiseren met LLM’ –...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Cloud & Infrastructuur

    Chipconflict tussen Nederland en China legt VW-fabrieken lam

    Cloud & Infrastructuur

    Checklist overstappen naar Europese cloudomgeving

    cloud zonder geheugen
    Cloud & Infrastructuur

    In de cloud zonder geheugen

    Cloud & Infrastructuur

    Nederland en China zoeken uitweg in escalerende Nexperia-crisis

    Cloud & Infrastructuur

    Cloudadoptie neemt verkeerde afslag – en dit is waarom

    Cloud & Infrastructuur

    Ziggo Zakelijk biedt 2,2 Gbit/s voor ondernemend Nederland

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs