Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Sms-aanbieder gaat kosten van misleiding betalen

09 november 2010 - 10:08ActueelCloud & InfrastructuurVodafone
Redactie Channelweb
Redactie Channelweb

Aanbieders van misleidende sms-diensten krijgen van Vodafone vanaf heden zelf de rekening gepresenteerd. Als eerste telecomaanbieder zal Vodafone klanten die vermoeden het slachtoffer te zijn van misleidende sms-diensten direct crediteren. De kosten hiervan worden verhaald op de aanbieder van de sms-dienst. Het is aan de aanbieder van de sms-dienst om te bewijzen dat de klacht van de klant ongegrond is.

Deze coulante opstelling ten opzichte van benadeelde klanten en harde opstelling ten opzichte van hardnekkige overtreders onder de aanbieders van sms-diensten moet ertoe leiden dat overlast voor klanten volledig verdwijnt, zo meldt Vodafone. 

Om dit te realiseren introduceert Vodafone een klachtenbeleid op basis van omgekeerde bewijslast. Hierbij krijgen klanten bij klachten over misleiding of bedrog in de regel het voordeel van de twijfel en worden ze meteen gecrediteerd. Het gecrediteerde geld wordt vervolgens teruggevorderd van de sms-dienstverlener via wie deze misleidende dienst is aangesloten. Herhaaldelijke overtreding van aanbieders van sms-diensten zal leiden tot afsluiting. Om klanten te helpen bij het indienen van hun klacht heeft Vodafone een speciaal klachtenloket geopend.  

Anthony Hellegers, directeur corporate development bij Vodafone Nederland: "Premium Sms-klachten hebben helaas een lange geschiedenis. De vele initiatieven door de sector en beleidsmakers hebben geleid tot hoge kosten voor operators, maar nog niet tot het gewenste effect. Wij willen geen onderdeel uitmaken van een sector die overlast blijft veroorzaken voor onze klanten."

De operator concludeert dat een harde aanpak van de sector de enige mogelijke manier is om Premium Sms-diensten uiteindelijk op een verantwoorde manier beschikbaar te maken voor klanten en te voorkomen dat operators steeds ingrijpender en kostbaarder maatregelen moeten nemen. Volgens Vodafone lijden de goeden hier onder de kwaden: de voordelen van nuttige en populaire Sms-diensten wegen momenteel niet op tegen de overlast voor klanten als gevolg van misleidende Premium Sms-diensten. Het bedrijf hoopt dan ook dat zijn inspanningen ondersteund worden door de andere operators, sms-dienstverleners en content aanbieders.

Meer over

Telecom

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Kies de juiste virtualisatie-aanpak

    Vergelijk drie krachtige open source-oplossingen: Proxmox, Kubernetes en OpenStack

    Computable.nl

    Beveiliging begint bij de Server

    Is serverhardware de blinde vlek in het securitybeleid? Waarom lifecycle-denken cruciaal is voor IT-security

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Pieter de Haer, Portfoliomanager Previder

    Partnerartikel
    AdvertorialCloud & Infrastructuur

    Hybride cloud: belofte of valkuil?

    Pieter de Haer, Portfoliomanager Previder De hybride cloud is de belofte van dit moment. Organisaties zien een model voor zich...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Martin Merz
    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Geen one-size-fits-all bij soevereine cloud SAP

    OpinieSecurity & Awareness

    Cloud-soc stelt nieuwe eisen aan teams, tools en processen

    Michael Teichmann
    AchtergrondCarrière

    Topmanager onderschat digitale dreiging schromelijk

    Pieter de Haer, Portfoliomanager Previder
    AdvertorialCloud & Infrastructuur

    Hybride cloud: belofte of valkuil?

    ActueelCloud & Infrastructuur

    SAP investeert miljarden in digitale soevereiniteit EU

    OpinieSecurity & Awareness

    Cloudsecurity als fundament voor groei

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs