Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Loyale klant essentieel voor toekomst van Nederlandse webwinkeliers

25 november 2010 - 08:32ActueelCloud & InfrastructuurEperium

Het online kanaal wordt volwassen. Inmiddels koopt 70% van de Nederlandse bevolking regelmatig online. Het aantal consumenten dat voor het eerst een online aankoop doet, wordt daarom steeds kleiner.

Webwinkeliers kunnen er niet meer vanzelfsprekend vanuit gaan dat hun verkopen blijven stijgen. Volgens e-commerce specialist Eperium is het opbouwen van stevige klantrelaties de komende jaren de sleutel tot succes. Het whitepaper Online loyaliteit in e-commerce beschrijft – op basis van onderzoek – hoe de kenmerken van een webshop zorgen voor loyalere klanten.

Loyaliteit essentieel voor online groei

"Webwinkeliers beseffen zich nog onvoldoende dat de online loyaliteit van klanten essentieel is voor hun toekomst", vertelt Ronald Vermeulen, directeur van Eperium. "Loyaliteit is namelijk dé manier om de online winst te vergroten. Loyale klanten zijn bereid om een hogere prijs te betalen, kopen meer en vaker, zijn makkelijker te bereiken en zorgen voor positieve mond-tot-mond reclame. Door in de juiste onderdelen van een webshop te investeren, maximaliseren webwinkeliers hun kans op klantloyaliteit."

 

Met specifieke webwinkeleigenschappen de online loyaliteit verhogen

Uit onderzoek van Eperium onder 1.300 online consumenten blijkt dat specifieke onderdelen van een webshop invloed hebben op de loyaliteit en het koopproces. Zo beïnvloedt de zoekfunctie bijna 50% van de online consumenten in hun directe aankoop. En een visueel aantrekkelijke website beïnvloedt maar liefst 67% in hun aankoopbeslissing. Het tonen van persoonlijke aanbevelingen en aankoopsuggesties beïnvloedt daarnaast 59% van de consumenten in hun keuze voor een webshop en 74% van de ondervraagden geeft tot slot aan dat social media (ratings & reviews) een reden zijn om terug te keren naar een webwinkel.

  

Loyaliteitsfase van klanten bepaalt welke investering in webshop noodzakelijk is

Loyaliteit is een complex proces en bestaat uit verschillende fases. In iedere loyaliteitsfase zijn verschillende eigenschappen van de webwinkel belangrijk. Zo zijn privacy en gebruiksvriendelijkheid van de webwinkel vooral in het begin van de loyaliteitsrelatie van belang. En in een latere fase van loyaliteit hechten klanten meer waarde aan het visuele ontwerp van de webwinkel en de personalisatie van het aanbod.

Download het whitepaper

Het whitepaper beschrijft hoe webwinkeliers stap voor stap de loyaliteit onder hun huidige klanten kunnen verhogen. Met praktische voorbeelden, ‘quick wins’ en aandachtspunten voor de komende jaren.

  • Download het whitepaper Online loyaliteit in e-commerce

Meer over

ArchitectuurDiensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Digitale connectiviteit en cybersecurity in de logistiek

    Praktische paper over logistiek in een steeds digitalere wereld

    Computable.nl

    Ontdek hoe je de kracht van private cloud kunt ontgrendelen

    De toekomst van serverbeheer. Nieuwe eisen aan prestaties en beveiliging.

    Computable.nl

    Grip op de soevereine cloud

    Van bewustwording naar daadwerkelijke controle. Sleutelrol voor CIO en CFO.

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Data & AI

    AI Twin – we vervangen geen mens...

    Mobile XL helpt je op weg met je eigen AI Twin Stel je voor een AI Twin, een digitale kopie...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Carrière

    Kort: Nieuwe KPN-cao mét reservistenregeling, Philips koopt Spectrawave (en meer)

    Innovatie & Transformatie

    Commerciële quantumcomputer komt dichterbij

    Innovatie & Transformatie

    Digitale sector steunt Wennink: knelpunten dringend oplossen

    EDIC EU digitaal
    Cloud & Infrastructuur

    Nederland voorzitter Europees digitaal consortium Edic

    shutterstock_2613992723 one photo 16x9
    Security & Awareness

    Het nieuwe ransomwarehandboek: ai-gestuurde afpersing en data-first-aanvallen

    Innovatie & Transformatie

    Rapport Wennink pleit voor veel ai, fotonica en halfgeleiders

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs