Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Vitens kiest Dimension Data voor vernieuwing en onderhoud telefonieplatform

29 november 2010 - 09:21ActueelCloud & InfrastructuurDimension Data

Dimension Data heeft het telefonieplatform van drinkwaterbedrijf Vitens vernieuwd. Ook verzorgt Dimension Data het onderhoud en de support van de nieuwe, gecentraliseerde Avaya IP-telefonieomgeving op basis van een 24×7 supportcontract. Vitens heeft daarnaast het onderhoud van het Avaya-klantcontactcenter bij Dimension Data ondergebracht. Dit contactcenter verwerkt met ongeveer tweehonderd callcenter-agents dagelijks ruim drieduizend inkomende gesprekken.

Door fusies en samenvoegingen in de afgelopen jaren was er binnen Vitens een sterke diversiteit in telefonieomgevingen. Op de vijf Vitens-kantoren in het land waren verschillende systemen en technologieën in gebruik. Dimension Data en Vitens ontwikkelden samen een plan om de bestaande systemen te vervangen door een nieuw, gecentraliseerd telefonieplatform op basis van full IP. Zo profiteert Vitens van schaal- en kostenvoordelen en vergroot het de interne en externe bereikbaarheid van medewerkers. Dimension Data ontwierp de omgeving en implementeerde de oplossing op de diverse locaties. Vanwege de essentiële rol van communicatie bij Vitens is de nieuwe telefonieomgeving deels redundant uitgevoerd.

De nieuwe IP-telefonieomgeving ondersteunt flexwerken. Zo kunnen Vitens-medewerkers zich op elke vestiging aanmelden op een telefoon en zijn dan via hun eigen nummer bereikbaar. Ook kunnen ze gebruikmaken van een pool van telefonisten die plaatsonafhankelijk werken en in staat zijn het werk van andere locaties over te nemen in geval van drukte of ziekte. Dit ondersteunt het interne Vitens 2.0-programma dat onder meer gericht is op Het Nieuwe Werken.

"We profiteren nu van sterk vereenvoudigd beheer en we zien in de centrale omgeving alles wat er gebeurt", zegt Arno van Dam, telefoniebeheerder bij Vitens. "We weten vaak eerder dan een gebruiker zelf of er een storing is of dat de prestaties van het telefoniesysteem teruglopen. We kunnen dan meteen actie ondernemen."

"We zochten een integrator met een sterke projectorganisatie en -aanpak", zegt Johan Valk, extern telecomadviseur van Vitens. "Dimension Data heeft dat meer dan waargemaakt. Ze werken volgens een duidelijke, op standaarden en ‘best practices’ gebaseerde projectmanagementmethodologie en bieden duidelijk een toegevoegde waarde."

Jan Willem Dees, Managing Director van Dimension Data: "Wij zijn erg verheugd dat we aan een organisatie als Vitens toegevoegde waarde kunnen bieden met onze oplossingen en dienstverlening. Schoon drinkwater is iets dat Nederlanders vaak voor lief nemen, maar zo vanzelfsprekend is dat in veel andere landen niet. Nu leveren wij hier op onze manier ook een kleine bijdrage aan."

 

Meer over

Telecom

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Opgerolde online-drugsmarkt gebruikte Nederlandse infrastructuur

    Nationale Politie
    ActueelOverheid

    Politie tijdens NAVO-top beter voorbereid op uitval van C2000

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Europese it moet nú regie pakken

    OpinieData & AI

    Maak ai saai!

    ActueelData & AI

    Cisco sorteert voor op komst van ai-agenten

    AchtergrondData & AI

    Nvidia lanceert 20 nieuwe ai-fabrieken in Europa, maar passeert Nederland

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs