Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Salesforce: ons crm werkt als Facebook

08 december 2010 - 22:38ActueelInnovatie & TransformatieSalesforce
Pim van der Beek
Pim van der Beek

De nieuwste release van Sales Cloud 2 (crm als webdienst) van leverancier Salesforce.com is gebaseerd op de manier waarop Facebook en Twitter werken. In de filosofie van de leverancier uit Californië wordt bedrijfsinformatie niet langer opgeslagen in een mappenstructuur, maar ontstaat er een informatiestroom volgens het ‘publiceer en reageer-principe’ van sociale netwerksites. Daardoor moet de vindbaarheid van informatie en de productiviteit van medewerkers stijgen.

Directeur Marc Benioff: ‘We hebben het gebruik van internetapplicaties voor consumenten als leidraad genomen voor de ontwikkeling van de nieuwe software. We stelden ons de vraag, waarom werkt bedrijfssoftware niet zoals Facebook of Twitter?’

Tijdens het gebruikerscongres Dreamforce in San Francisco deed de directeur een boekje open over de ontwikkeling van de nieuwe programmatuur. De leverancier stelt dat bedrijven overstappen van op de database en documentbeheer gerichte crm naar een manier van werken die gebaseerd is op de bedrijfsprocessen.

Bij de nieuwe software speelt mobiliteit ook een rol. De leverancier ziet de mogelijkheid om de software te gebruiken op mobiele apparaten niet langer als een add-on (optionele keuze red.), maar als basis van het gebruik van bedrijfssoftware, omdat medewerkers dan overal toegang kunnen krijgen tot relevante bedrijfsinformatie.

Gratis chatter
Een belangrijk onderdeel van de crm-software is Chatter. Via die chatfunctie kunnen betrokkenen direct met elkaar communiceren en informatie over verkoop en klanten koppelen aan de achterliggende bedrijfsinformatiesystemen.

De leverancier ziet Chatter als een belangrijke ondersteuning van bedrijfsprocessen. Het stelt dat de respons op e-mails steeds minder is en dat medewerkers wel reageren als ze direct worden benaderd. Om de adoptie van Chatter te vergroten, komt de leverancier met een gratis versie van die programmatuur. Het gaat dan om een chatfunctie die de werkzaamheden ondersteunt. Voor koppelingen met achterliggende bedrijfssystemen moet wel worden betaald.

 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    Vote now stem nu stemmen Awards
    ActueelOverheid

    Leden VNG stemmen in met ict-collectivisering

    ActueelOverheid

    Tweede Kamer wil snelle behandeling Nederlandse Digitaliseringsstrategie

    ActueelFinanciële dienstverlening

    Kort: Mollie komt met betaalterminal Tap, Orange Quantum Systems schaalt quantumtesten op (en meer)

    Digitale overheid
    ActueelOverheid

    Nederland scoort in EU bovengemiddeld bij digitale overheidsdiensten

    ActueelData & AI

    Handelsoorlog zet druk op technologiesector, maar biedt ook kansen

    OpinieSoftware & Development

    Softwareontwikkeling: tijdperk van óf kopen óf bouwen is voorbij

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs