Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

CRM Association wijzigt zijn naam

07 januari 2011 - 11:17ActueelGovernance & PrivacyCRM Association
Pim van der Beek
Pim van der Beek

De branchevereniging voor klantrelatiebeheer CRM Association Nederland wijzigt zijn naam in Platform Klantgericht Ondernemen. Door die naamswijziging hoopt de vereniging het vakgebied van klantgericht ondernemen uit te dragen onder een breder publiek. De organisatie vindt de definitie van het begrip klantgericht ondernemen veelomvattender dan alleen de term crm en wil door de naamswijziging meer leden aantrekken van buiten het oorspronkelijke vakgebied van crm (customer relationship management).

Platform Klantgericht Ondernemen, dat sinds 1 januari 2011 die naam officieel heeft doorgevoerd, spreekt van een laagdrempelige naam. Naast leveranciers van crm-software en branchepartners gaat het bijvoorbeeld om overheidsinstellingen, media en bedrijven waarvoor klantrelatiebeheer steeds belangrijker is.

‘Wij willen niet alleen voor de grote bedrijven een platform zijn, maar ook voor het mkb en de overheid bieden wij een waardevol netwerk waar iedereen die zich bezighoudt met klantgericht ondernemen kennis kan halen en delen’, aldus woordvoerder Maricken Hengeveld.

Hengeveld zegt dat veel bedrijven, instellingen en organisaties onbewust al bezig zijn met crm, maar die activiteiten onder de term klantgericht ondernemen scharen. Volgens de branchevereniging heeft crm vaak een technische connotatie, terwijl ict slechts een component is van klantrelatiebeheer.

Platform Klantgericht Ondernemen
Het platform organiseert maandelijks kennissessies over klantgericht ondernemen, zoals over de inzet van sociale media. De branchevereniging heeft bijna tweehonderd bedrijfsleden. In totaal zijn ongeveer 1500 mensen bij de vereniging betrokken.

Crm volgens Platform Klantgericht Ondernemen
‘Crm is de implementatie van een strategie waarmee een bedrijf of instelling beoogt klantrelaties te optimaliseren in termen van klantrendement en klanttevredenheid. Een continue en systematische, organisatie-omvattende activiteit waarbij ict een ondersteunende rol speelt.’

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    GenAI: Veiligheidsrisico of wapen tegen dreiging?

    Wat AI betekent voor jouw securityaanpak? Alles over de risico’s en strategieën om GenAI verantwoord in te zetten.

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Beveiliging en IT samen sterk tegen bedreigingen

    Deze paper geeft concrete strategieën en handvatten om IT en Security effectiever te integreren.

    Meer lezen

    ActueelGovernance & Privacy

    Kort: AIV waarschuwt Nederland, Centric verwerft meerderheidsbelang in Twelve (en meer)

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Europese it moet nú regie pakken

    OpinieData & AI

    Van data-marktplaatsen tot dark data: de rol van authenticiteit in ai

    OpinieSecurity & Awareness

    Iot-beveiliging: het vergeten risico in cybersecuritystrategie

    Europese Unie
    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Geen one-fits-all-oplossing voor soevereine EU-cloud

    lui
    OpinieInnovatie & Transformatie

    Waarom ‘leverancier van jouw leverancier’ groot risico kan zijn

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs