Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Microsoft CRM 2011 speelt in op social media

17 februari 2011 - 16:473 minuten leestijdActueelCloud & InfrastructuurMicrosoft
Witold Kepinski
Witold Kepinski

Microsoft introduceert Dynamics CRM 2011 in Nederland in een on-premise en online versie. Het pakket is opgebouwd volgens een rolgebaseerd ontwerp. Gebruikers hebben aan de hand van hun functie bepaalde gebruikersprofielen en rechten. Voorbeelden van rollen zijn medewerker verkoop, marketing of klantenservice. Het nieuwe pakket speelt onder andere in op klanten die gebruikmaken van social media.

Microsoft Dynamics CRM 2011 werd onlangs op de Nederlandse markt geïntroduceerd. Dat gebeurde officieel in theater Het Spant! in Bussem, waar ongeveer vijfhonderd zakelijke en it-beslissers aanwezig waren. Annemarie Brandsen, product marketing manager Dynamics CRM bij Microsoft Nederland, zegt dat het nieuwe crm-pakket op drie peilers is gebouwd. ‘Ten eerste een Microsoft Outlook-omgeving die nauw geïntegreerd is met de nieuwe crm-software. Om de gebruiksvriendelijkheid van de software te verbeteren is het crm-programma volledig geïntegreerd in Outlook en werkt net zo makkelijk als e-mail. Ten tweede een intelligente omgeving, waarmee gebruikers onder andere zelf dashboards kunnen aanmaken. Ten derde is het crm-pakket geschikt voor koppelingen met andere software voor het uitwisselen van informatie. Zo werkt CRM 2011 nauw met Microsoft Sharepoint om documenten uit te wisselen met andere medewerkers.'

Grip op klanten

Een belangrijke ontwikkeling is de koppeling met sociale netwerken, aldus Brandsen. Het aantal communicatiekanalen neemt fors toe. Social media-platformen zoals Facebook, LinkedIn en Twitter spelen een belangrijke rol in de interactie tussen bedrijven en klanten. Daarom is CRM 2011 gekoppeld aan sociale netwerken om grip op klanten te houden.

Microsoft spreekt hierbij van een ‘nieuwe klant die overal is maar toch lastig is om te grijpen'. Klantloyaliteit is tegenwoordig niet langer meer vanzelfsprekend, aldus Brandsen. ‘De nieuwe klant wil zelf kunnen bepalen hoe het contact wordt gelegd met een organisatie. De klant rekent erop dat alle gegevens voortdurend up-to-date zijn en het systeem te allen tijde functioneert en bereikbaar is.'

Partners

Tijdens de introductie van de nieuwe Microsoft Dynamics CRM 2011 demonstreerden een aantal partners van Microsoft aanvullende software voor verticale marktsegmenten. Zo heeft Avanade een oplossing ontwikkeld voor marketingmanagement met Microsoft Dynamics CRM 2011. Dat kan worden ingezet voor cross- en up-selling en klantensegmentatie.

Ciber liet een branche-oplossing voor verzekeringen zien, dat beschikbaar is op Microsoft CRM 2011 en geïntegreerd is met  Microsoft Office en Sharepoint. CRM Resultants demonstreerde CRM2011 for Finance. Dit is een oplossing voor verzekeraars, intermediairs, vermogensbeheerders en private banken, die bestaat uit een reeks van elf geïntegreerde modules. CRM2011 for Finance biedt financiële instellingen verkoop, customer service en marketing functies, ondersteuning van diverse distributiemodellen. Het accent van de oplossing ligt op 'customer due dilligence', centraal klantbeeld en klantbedienmodel.

 

Steve Ballmer

Op 17 januari 2011 introduceerde Microsoft-directeur Steve Ballmer Dynamics CRM 2011. Bij die lancering werd eerst de online-versie beschikbaar gesteld.

Meer over

ECMMicrosoft DynamicsSharePointSocial media

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelCarrière

    Superp zoekt CRM-talent na interne crisis

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    IBM en SugarCRM sluiten samenwerking

    Samenwerken
    ActueelSoftware & Development

    Gebruikersvereniging Oracle richt CRM-tak op

    Computable.nl
    ActueelSoftware & Development

    Microsoft levert CRM-pakket eerst online

    Computable.nl
    ActueelSoftware & Development

    Microsoft koppelt eindelijk CRM aan ERP

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Microsoft geeft bèta Dynamics CRM 2011 vrij

    Eén reactie op “Microsoft CRM 2011 speelt in op social media”

    1. henk jl Vromans schreef:
      18 februari 2011 om 11:16

      Goedemiddag,

      Lijkt mij geweldig. Ben benieuwd naar het kostenplaatje. Wil dit wellicht inzetten voor mijn “social-media” site. m.vr.gr.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs