VASCO Data Security, een software security bedrijf gespecialiseerd in authenticatieoplossingen, stelt vandaag een nieuw uitgebouwde, meerlagige channelstrategie voor de EMEA-regio voor.
VASCO wil alle businessopportuniteiten met beide handen aangrijpen en ontwikkelde daarom een nieuwe channelstrategie. Deze strategie is een uitbreiding op het reeds bestaande partnerprogramma en is aangepast aan de specifieke behoeftes van de distributeurs en resellers in de regio.
Het vernieuwde channelmodel wil het bereik van sterke authenticatieoplossingen en -diensten in Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA) uitbreiden en richt zich op verdieping van de relatie met VASCO’s channelpartners. VASCO wil immers de drempel om met hen samen te werken verlagen. Met de slogan "Enjoy selling VASCO" wil het bedrijf de trouw en toewijding van zijn lokale distributeurs en resellers aan het merk VASCO versterken.
In de nieuwe organisatorische structuur wil VASCO zijn aandacht verdelen over de distributeurs en de verschillende partnergroepen (Partner, Select Partner en Premium Partner). Ter ondersteuning van deze channelaanpak duidde VASCO vier distributiemanagers aan voor de regio die zich uitsluitend zullen concentreren op de Value Added Resellers (VAR). Voortaan worden deze bijgestaan door een channelmanager, ondersteund door een technical account manager, waardoor ze beter begeleid kunnen worden.
De VASCO Partners concentreren zich op kleine bedrijven en gebundelde oplossingen met VASCO’s partners, zoals Citrix, Cisco, Checkpoint etc. Select en Premium partners zullen vooral aandacht besteden aan de middelgrote en grote ondernemingen.
Daarnaast introduceert VASCO zijn aanpak "Management by Objectives" in de domeinen van sales, marketing, logistiek en support. Door duidelijke Key Performance Indicators te bepalen, stelt VASCO een transparante structuur voor alle VAD’s en VAR’s voor. Dat zet aan tot een wederzijdse betrokkenheid, die de channel- en distributiemanagers in staat stelt de businessopportuniteiten in hun regio van dichtbij op te volgen.
Verder voorziet het nieuwe channelmodel de VAR’s en de VAD’s met een mix van hulpmiddelen en incentives, waaronder een marketingfonds, een online verkoopsregistratietool en gecertificeerde trainingen; co-marketingacties en sales leads en support om de actieradius van uit te breiden en het klantenbestand te doen groeien.