Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Mahindra Satyam start servicepunt Eindhoven

19 augustus 2011 - 11:033 minuten leestijdActueelInnovatie & TransformatieSatyam

De Indiase offshorespecialist Mahindra Satyam heeft een servicecentrum op de High Tech Campus in Eindhoven geopend. De ict-dienstverlener wil dicht in de buurt zijn van grote klant Philips. Daarnaast verwacht Mahindra Satyam door de lokale uitbreiding meer Benelux-klanten binnen te halen. Het bedrijf wil meer ict-diensten kunnen aanbieden dan alleen het kloppen van code.

In Nederland werkt het Indiase bedrijf, dat nog een verkoopkantoor in Rijswijk heeft, voor onder andere Philips en KPN. Bij het servicecentrum, officieel Delivery Center geheten, werken nu een man of twintig. Dat aantal wil Mahindra Satyam (omzet: 1,1 miljard dollar, 31.000 werknemers) de komende tijd uitbreiden naar zeventig of tachtig medewerkers. De servicemanager van de Eindhovense locatie zegt dat de pijplijn met orders vol zit, maar kan nog geen namen noemen.

Toegevoegde waarde

De keuze voor Eindhoven heeft voor een deel met Philips te maken, vertelt Vineet Nayyar, voorzitter van de raad van bestuur van Mahindra Satyam. Hij is speciaal naar Nederland gekomen om het servicecentrum samen met de Eindhovense burgemeester Rob van Gijzel te openen. Volgens Nayyar is Philips al zo'n jaar of tien klant van Satyam. Omdat aan de te leveren dienstverlening hogere eisen worden gesteld, is een lokale aanwezigheid voor offshorebedrijven belangrijk geworden, stelt hij.

Een groot deel van het werk kan in India worden uitgevoerd, maar offshorebedrijven moeten ook over kennis van de lokale marktomstandigheden beschikken en ter plekke een aanspreekpunt hebben. 'Wil je meer doen dan alleen ontwikkelwerk en ook diensten met een hogere toegevoegde waarde leveren, dan zul je moeten investeren in een netwerk van lokale dienstencentra', aldus Nayyar.

Faciliteiten

De keuze voor Eindhoven heeft ook te maken met het goede technologie-imago dat de stad en de regio hebben. Mahindra Satyam verwacht hier makkelijker medewerkers te kunnen werven dan elders in Nederland. Het bedrijf heeft twee verdiepingen gehuurd in Gebouw 9 (het Bèta-gebouw) op de High Tech Campus, ontwikkeld op het terrein van het voormalige 'NatLab', het Philips Natuurkundig Laboratorium. Voor dit terrein is gekozen vanwege de beschikbare faciliteiten, zowel op ict-gebied (goede verbindingen) als voor het personeel (crèche, sportschool, café, parkeerplekken).

Slimste regio

Behalve een bredere ondersteuning aan Philips wil Mahindra Satyam het nieuwe servicecentrum inzetten om Benelux-klanten te bedienen. De ict-dienstverlener heeft al soortgelijke kantoren in Groot-Brittannië en Duitsland. Tijdens de opening op 18 augustus 2011 zei burgemeester Van Gijzel van Eindhoven blij te zijn met de komst van Satyam. Niet alleen van uit het oogpunt van werkgelegenheid, maar ook omdat het een bewijs is dat de regio als vertrekpunt kan dienen voor Europese groei, zoals Mahindra Satyam voor ogen staat.

Dat een ict-concern als Satyam zich in de Lichtstad vestigt, past in Van Gijzels ogen goed bij de ontwikkeling van Brainport 2020: de strategie om Eindhoven in 2020 tot de top drie van technologieregio's in Europa te laten behoren. Hij wees ook op de constatering begin dit jaar van het Intelligent Community Forum (ICF), een denktank van internationale wetenschappers die zich bezighoudt met economische en sociale vraagstukken, dat de regio Eindhoven, Veldhoven en Helmond tot de slimste gebieden ter wereld behoort. In 2009 mocht de burgervader ook al een servicecentrum van Satyams concurrent TCS in het centrum van Eindhoven openen. Hij sprak toen een soortgelijk dankwoord uit.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst. De praktijk van verschillende manieren van industrieel bouwen

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialSecurity & Awareness

    Cybersec Netherlands 2025 – Programma...

    Keynotes over cloud, AI en geopolitiek: het programma van Cybersec Netherlands raakt de kern van digitale weerbaarheid

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Reza Sarshar
    Awards NieuwsInnovatie & Transformatie

    ‘Innovaties bij grote organisaties van belang voor hele markt’

    OpinieInnovatie & Transformatie

    Europese regels drijven digitale infrastructuur in handen van niet-Europese giganten

    Richard Turk
    Awards NieuwsInnovatie & Transformatie

    Digitale transformatie is meer dan technologie alleen

    Innovatie & Transformatie

    Intel waarschuwt voor risico’s na omstreden staatsdeelname VS

    Richard Turk
    Innovatie & Transformatie

    Dit weegt de jury mee bij de categorie Customer Experience van de Computable Awards 2025

    AchtergrondCarrière

    Gazonnetje of golfbaan maaien via de cloud

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • – Phishing
    • – Ransomware

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs