Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Vrouw onderzoek laptop grafieken

Zakelijk gebruik social media neemt toe

17 januari 2012 - 18:41ActueelInnovatie & Transformatie

Het zakelijk gebruik van social media in Europa is het afgelopen jaar flink gestegen ten opzichte van 2010. Dit blijkt uit een onderzoek van Projectplace International, een Zweeds bedrijf dat softwaretools voor online projectsamenwerking levert. Het onderzoek werd uitgevoerd onder twaalfhonderd projectmanagers en -medewerkers in Nederland, Scandinavië, Duitsland, Groot-Brittannië en Frankrijk. Nederland scoort hoger dan het gemiddelde.

In 2010 gebruikte slechts 23 procent social media in zakelijke context en in 2011 is dit bijna verdubbeld naar 40 procent. Nederland scoort zelfs hoger dan het Europese gemiddelde, hier zet 45 procent social media in op werkniveau.

Ondanks deze stijging is er nog steeds een groot deel van de bedrijven dat niet achter deze ontwikkeling staat. 35 procent van de respondenten uit het onderzoek geeft aan dat social media niet toegankelijk is op het werk. Nederland is in vergelijking met de andere deelnemende landen hierin al een stuk verder, slechts een kwart van de respondenten mag op het werk niet van social media gebruikmaken.

Het onderzoek laat ook zien dat het communiceren met collega's (42 procent) en delen van informatie (42 procent) binnen Nederland de twee belangrijkste zaken zijn waarvoor social media zakelijk gebruikt wordt. Vooral deze laatste is belangrijk voor projectleden, aangezien het ‘vinden van de benodigde informatie' de grootste uitdaging is bij werken in projecten. Ook voor het monitoren van nieuws (21 procent) en klantcontact (18 procent) wordt social media ingezet.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Duurzaam in technologie, dat zijn deze 10 voorbeelden!

    Remko Reinders op podium
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Salesforce: Ai-agent wint na voorzichtige start snel terrein

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Het hybride datacenter: ook AWS ziet dat de cloud is neergedaald

    ActueelCarrière

    De 10 beste voorbeelden van ons toekomstig werk!

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Kort: Overnames Channable en IC-Automatisering; groeikapitaal Bash en GoDutch

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Dit zijn de 10 beste oplossingen voor klanten!

    Eén reactie op “Zakelijk gebruik social media neemt toe”

    1. lex de grijs schreef:
      17 januari 2012 om 21:00

      De sociale media veranderen hoe we met elkaar in contact staan en hoe we informatie uitwisselen, niet alleen priv maar ook steeds meer zakelijk.

      Een sociale context integreren in ons werk is zo langzamerhand een voorwaarde voor succes. Het is tijd om organisaties en ons werk te transformeren naar de nieuwe sociale werkelijkheid. Het is tijd om verbindingen aan te gaan met klanten; met werknemers, met ons ecosysteem op nieuwe en krachtige manieren. Het is tijd voor de Social Enterprise.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs