Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Kennisuitwisseling is speerpunt bij IT-manager

12 juli 2012 - 06:48ActueelCloud & InfrastructuurNyenrode Business UniversiteitTalk & Vision
Sander Hulsman
Sander Hulsman
Chief Digital Content

Voor 70 procent van de cio's en it-managers is kennisuitwisseling de belangrijkste reden om samenwerken op afstand hoog op de strategische agenda te zetten. Kostenbesparing (56 procent) en het stimuleren van samenwerken binnen de organisatie (45 procent) worden daarna als belangrijkste motieven genoemd. Dit blijkt uit onderzoek onder onder 126 cio's en it-managers, uitgevoerd door Nyenrode Business Universiteit in opdracht van videocommunicatieleverancier Talk & Vision.

Verder blijkt uit het onderzoek dat voor 48 procent van de organisaties samenwerken met klanten, leveranciers en ketenpartners een belangrijk onderdeel van het bedrijfsproces is. Dit kost echter nog teveel tijd. 42 procent van de respondenten vindt dat er nog teveel reistijd wordt verloren gaat aan het reizen naar klanten en andere externe relaties en een derde meent dat teveel tijd wordt besteed aan het reizen tussen verschillende vestigingen.

'Naar verwachting zal de trend van het nieuwe werken in de komende jaren verder doorzetten', zegt Joost Deckers, managing director van Talk & Vision. 'Er wordt daardoor ook meer op afstand samengewerkt, waardoor organisaties bewuster met kennisuitwisseling omgaan. Om kennisuitwisseling te faciliteren moeten op strategisch niveau beslissingen worden genomen. Een eerste stap hierin is het analyseren van het samenwerkings-DNA van de organisatie. Dit zorgt ervoor dat er een optimale match kan worden gemaakt tussen strategische doelstellingen en technische oplossingen.'

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Opgerolde online-drugsmarkt gebruikte Nederlandse infrastructuur

    Nationale Politie
    ActueelOverheid

    Politie tijdens NAVO-top beter voorbereid op uitval van C2000

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Europese it moet nú regie pakken

    OpinieData & AI

    Maak ai saai!

    ActueelData & AI

    Cisco sorteert voor op komst van ai-agenten

    AchtergrondData & AI

    Nvidia lanceert 20 nieuwe ai-fabrieken in Europa, maar passeert Nederland

    Eén reactie op “Kennisuitwisseling is speerpunt bij IT-manager”

    1. Pascal schreef:
      13 juli 2012 om 11:29

      Leuk verhaal Sander, zo hoort het ook te zijn.
      Helaas is de praktijk wat weerbarstiger.
      Een beetje zoals met netwerk security, iedereen wil er over praten maar niemand wil er daadwerkelijk wat aan doen.
      Zo is dat ook met kennisoverdracht. mij een zorg… ik zorg er zelf wel voor dat ik uptodate blijf….

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs